Službeni glasnik BiH, broj 90/24
Ovaj akt nije unešen na bosanskom jeziku.
Na osnovu člana 17. tačka 22. Zakona o Visokom sudskom i tužilačkom vijeću Bosne i Hercegovine ("Službeni glasnik BiH", br. 25/04, 93/05, 48/07, 15/08, 63/23, 9/24 i 50/24), Visoko sudsko i tužilačko vijeće Bosne i Hercegovine je, na sjednici održanoj 18.12.2024. godine, donijelo
KRITERIJE
ZA OCJENJIVANJE RADA PREDSJEDNIKA SUDOVA U BOSNI I HERCEGOVINE
POGLAVLJE I - OPĆE ODREDBE O OCJENJIVANJU
Član 1.
(Predmet)
Kriterijima za ocjenjivanje rada predsjednika sudova u Bosni i Hercegovini (u daljnjem tekstu: kriteriji) utvrđuje se način ocjenjivanja predsjednika sudova, vođenje evidencija o njihovim ostvarenim radnim rezultatima i odsustvima s posla, kao i o ostvarenim radnim rezultatima sudova kojima rukovode, te druga pitanja od značaja za ocjenjivanje.
Član 2.
(Svrha ocjenjivanja)
(1) Ocjenjivanje rada predsjednika sudova provodi se u cilju unapređenja upravljanja pravosudnim institucijama, postizanja njihova efikasnijeg i odgovornijeg rada, te jačanja povjerenja građana u pravosudni sistem.
(2) Ocjenjivanje rada predsjednika sudova, u dijelu obavljanja sudijske funkcije, provodi se u cilju koji je određen članom 2. Kriterija za ocjenjivanje rada sudija u BiH.
(3) Statističke podatke u postupku ocjenjivanja rada predsjednika sudova potrebno je koristiti oprezno i uz odgovarajuće sadržajno obrazloženje.
(4) Podaci i informacije prikupljeni prilikom ocjenjivanja rada koristit će se za potrebe komisija, radnih grupa i drugih tijela Visokog sudskog i tužilačkog vijeća Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: VSTV BiH).
(5) Pojedinačna ocjena rada predsjednika suda neće se objavljivati.
Član 3.
(Obim primjene kriterija i period ocjenjivanja)
(1) Ovi kriteriji će se primjenjivati prilikom ocjenjivanja rada predsjednika sudova svih sudova u Bosni i Hercegovini.
(2) Ocjenjivanje rada predsjednika sudova svih sudova u Bosni i Hercegovini provodi se svake godine.
Član 4.
(Izuzeci od ocjenjivanja)
(1) Predsjednik suda koji je tokom perioda ocjenjivanja na obavljanju funkcije proveo manje od jedne polovice perioda ocjenjivanja ocjenjivat će se isključivo u pogledu obavljanja sudijske funkcije.
(2) Predsjednik suda koji u vrijeme ocjenjivanja više ne obavlja funkciju u pravosuđu neće se ocjenjivati, osim ako on to sam ne zatraži do trenutka prestanka obavljanja funkcije.
POGLAVLJE II - OCJENJIVAČ
Član 5.
(Ocjenjivač)
(1) Ocjenjivanje rada predsjednika suda vrši predsjednik neposredno višeg suda u odnosu na sud u kojem je predsjednik suda obavljao funkciju veći dio perioda ocjenjivanja (u daljnjem tekstu: ocjenjivač).
(2) VSTV BiH ocjenjuje rad predsjednika Suda Bosne i Hercegovine, Vrhovnog suda Federacije Bosne i Hercegovine, Vrhovnog suda Republike Srpske i Apelacionog suda Brčko Distrikta Bosne i Hercegovine u skladu sa članom 28. stav (3) ovih kriterija.
(3) Ocjenjivač kontinuirano prati rad ocjenjivanog predsjednika suda tokom perioda ocjenjivanja, vrši konsultacije sa svojim predsjednicima odjeljenja u vezi s ocjenjivanjem rada predsjednika nižestepenog suda i u lični spis ocjenjivanog nosioca pravosudne funkcije ulaže sve isprave ili pismena, za koje smatra da bi mogli biti bitni kod ocjenjivanja rada prema ovim kriterijima.
(4) Ako je ocjenjivač obavljao funkciju predsjednika suda tokom kraćeg dijela perioda ocjenjivanja, on će ocjenjivanje rada predsjednika neposredno nižeg suda vršiti nakon obavljenih konsultacija s osobom koja je prethodno obavljala dužnost ocjenjivača u većem dijelu perioda ocjenjivanja, ako je to moguće i svrsishodno.
(5) Ocjenjivač će, prilikom ocjenjivanja, konsultirati predsjednika suda neposredno više instance u odnosu na sud u kojem je ocjenjivani predsjednik suda obavljao funkciju manji dio perioda ocjenjivanja.
(6) Ako u vrijeme provođenja postupka ocjenjivanja nije imenovan predsjednik suda koji je nadležan za ocjenjivanje ili je predsjednik suda trajno odsutan s funkcije, ocjenjivanje će vršiti sudija koji vrši dužnost predsjednika suda.
Član 6.
(Učešće ocjenjivanog predsjednika suda u postupku ocjenjivanja)
(1) Ocjenjivani predsjednik suda može sačiniti izvještaj o svom radu koje sadrži opis i procjenu njegova rada prema ovim kriterijima. U tom izvještaju ocjenjivani nosilac pravosudne funkcije može ukazati naročito na iskazanu inovativnost i kreativnost tokom ocjenjivanog perioda, kao i na slučajeve rukovođenja vlastitim primjerom.
(2) Izvještaj iz stava (1) ovoga člana ocjenjivani predsjednik suda dostavlja ocjenjivaču i predsjedniku odjeljenja neposredno višeg suda najkasnije u roku od 15 (petnaest) dana nakon isteka perioda ocjenjivanja. U slučaju da ocjenjivani predsjednik suda ne namjerava sačiniti izvještaj iz stava (1) ovog člana dužan je o tome obavjestiti ocjenjivača, najkasnije do 31.12. u periodu za koji se vrši ocjenjivanje. U prilogu izvještaja ocjenjivani predsjednik suda može dostaviti relevantne statističke podatke, zapisnike i druge isprave od značaja za ocjenjivanje.
(3) Ocjenjivani predsjednik suda mora biti upoznat s relevantnim statističkim podacima i mišljenjem predsjednika odjeljenja neposredno višeg suda o analitičkoj kvaliteti rada i odluka koji će se koristiti za ocjenjivanje rada prema ovim kriterijima. Ti se podaci dostavljaju ocjenjivanom nosiocu pravosudne funkcije istovremeno kada i ocjenjivaču, što on potvrđuje svojim potpisom.
Član 7.
(Samostalnost ocjenjivača)
Ocjenjivač samostalno donosi ocjenu rada na osnovu izvora informacija koji su predviđeni ovim kriterijima i odgovoran je za tačnost podataka i objektivnost ocjene.
Član 8.
(Statistički izvještaji i evidencije)
Ocjenjivač je dužan, u skladu sa uputstvima VSTV BiH, u postupku ocjenjivanja koristiti relevantne statističke izvještaje u Sistemu za upravljanje predmetima u sudovima (u daljem tekstu: CMS), voditi evidencije i pripremati obračune radnih rezultata u skladu sa ovim kriterijima.
Član 9.
(Elementi ocjene rada)
(1) Predsjednik suda će se ocjenjivati po elementima ocjene rada koji su propisani ovim kriterijima.
(2) Na osnovu zbira ostvarenih bodova po pojedinim elementima ocjene rada bit će formirana ocjena rada predsjednika suda.
POGLAVLJE III - EVIDENCIJE O OSTVARENIM RADNIM REZULTATIMA PREDSJEDNIKA SUDA I SUDA
ODJELJAK A - EVIDENCIJE O OSTVARENIM RADNIM REZULTATIMA PREDSJEDNIKA SUDA
Član 10.
(Evidencije o ostvarenim radnim rezultatima predsjednika suda)
(1) Sud je dužan voditi godišnju evidenciju o broju i vrsti završenih predmeta, kvalitetu odluka i odsustvima predsjednika suda.
(2) Sud će voditi evidenciju o ostvarenoj orijentacionoj normi predsjednika suda ukoliko su isti obavezni da je ostvare prema Pravilniku o orijentacionim mjerilima za rad sudija i stručnih saradnika u sudovima u Bosni i Hercegovini.
Član 11.
(Evidencija o broju i vrsti završenih predmeta i ostvarenoj individualnoj orijentacionoj normi predsjednika suda)
(1) Evidencija o broju i vrsti završenih predmeta sastoji se iz prikaza broja i vrste predmeta koje je predsjednik suda završio tokom perioda ocjenjivanja.
(2) Orijentacionu normu za predsjednike sudova utvrđuje VSTV BiH Pravilnikom iz člana 10. stav (2) ovih kriterija. Ovim Pravilnikom utvrđuje se obaveza određenih predsjednika sudova da ostvaruju orijentacionu normu i iznos orijentacionih normi za predsjednike sudova, a imajući u vidu utvrđeni broj sudija u pojedinim sudovima.
(3) Evidencija o ostvarenoj orijentacionoj normi, pored prikaza broja i vrste završenih predmeta predsjednika suda, sadrži procentualno iskazanu ostvarenu orijentacionu normu, izračunatu na način utvrđen Pravilnikom iz člana 10. stav (2) ovih kriterija.
Član 12.
(Evidencija o rješavanju plana rješavanja predmeta i zakonskih prioritetnih predmeta)
(1) U lični spis predsjednika suda ulaže se izvještaj o procentu realizacije plana rješavanja predmeta iz Sistema za automatsko upravljanje predmetima u sudovima (CMS).
(2) Kod ocjenjivanja ne uzimaju se u obzir predmeti označeni u CMS kao nerješivi iz zakonskih i procesnih razloga.
(3) Uz obrazac evidencije o statističkim radnim rezultatima, u fascikl se prilaže i izvještaj o realizaciji plana u periodu izvještavanja iz Sistema za automatsko upravljanje predmetima u sudovima (CMS).
Član 13.
(Evidencija o individualnom kvalitetu odluka predsjednika suda)
U skladu sa članom 26. ovih kriterija sud vodi evidenciju i vrši obračun statističke kvalitete odluka sudija na obrascu koji propisuje VSTV BiH.
Član 14.
(Evidencija o odsustvima sa posla od značaja za ocjenjivanje)
Evidencija o odsustvu predsjednika suda sastoji se iz tabelarnog prikaza odsustava sa posla predsjednika suda, iskazanih u danima, po sljedećim osnovama:
a) vrijeme provedeno na bolovanju ili na porodiljskom odsustvu;
b) vrijeme provedeno na sjednicama, sastancima i u radnim grupama VSTV BiH;
c) vrijeme provedeno na raznim drugim odsustvima odobrenim u skladu sa pozitivnim pravnim propisima, na osnovu odluke predsjednika suda ili drugog nadležnog tijela.
ODJELJAK B - EVIDENCIJE O OSTVARENIM RADNIM REZULTATIMA SUDA
Član 15.
(Evidencija o kolektivnoj orijentacionoj normi suda)
U evidenciju o ostvarenoj kolektivnoj orijentacionoj normi unosi se podatak o aritmetičkoj sredini ostvarenih orijentacionih normi tokom perioda ocjenjivanja za sve nosioce pravosudnih funkcija u sudu, osim za novoimenovane sudije/stručne saradnike, sudije/stručne saradnike koji su imenovani u drugu instituciju, odnosno sudije/stručne saradnike koji su prestali sa radom iz različitih razloga kao što su: penzionisanje, podnošenje ostavke, smrt, gubitak radne sposobnosti, razrješenje od dužnosti, privremeno ili trajno udaljene od vršenja dužnosti itd., a koji su u periodu ocjenjivanja ostvarili ukupnu godišnju orijentacionu normu u vrijednosti nižoj od 20%.
Član 16.
(Evidencije u vezi sa organizacijom i rukovođenje radom suda)
(1) Sud kojim rukovodi ocjenjivani predsjednik suda vodi evidencije na osnovu kojih će ocjenjivač izvršiti ocjenjivanje rada prema članu 28. ovih kriterija.
(2) Ocjenjivač može tražiti u toku postupka ocjenjivanja od ocjenjivanog predsjednika suda da dopuni evidencije iz stava (1) ovog člana.
POGLAVLJE IV - ELEMENTI OCJENE RADA
Član 17.
(Elementi ocjene rada)
(1) Za rukovođenje radom suda predsjednici sudova ocjenjivat će se prema rezultatima koji budu ostvareni po sljedećim elementima ocjene:
a) kolektivna orijentaciona norma suda;
b) procent realizacije plana rješavanja predmeta na nivou suda;
c) organizacija i rukovođenje radom suda.
(2) Na ocjenjivanje individualnih rezultata rada na predmetima predsjednika suda, koji je obavezan postupati po predmetima prema Pravilniku o orijentacionim mjerilima za rad sudija i stručnih saradnika u Bosni i Hercegovini, primjenjivat će se Kriteriji za ocjenjivanje rada sudija u BiH, ako drugačije nije propisano ovim kriterijima.
(3) Ukupna ocjena rada predsjednika suda formirat će se u skladu sa članom 28. ovih kriterija.
Član 18.
(Bodovanje elemenata ocjene rada)
(1) Rezultati rada predsjednika suda boduju se sa sljedećim brojem bodova:
a)
|
kolektivna
orijentaciona norma suda
|
od 0 do 30
bodova;
|
b)
|
procenat
realizacije plana rješavanja predmeta na nivou suda
|
od 0 do 30
bodova;
|
c)
|
organizacija i
rukovođenje radom suda
|
od 0 do 40
bodova;
|
d)
|
individualni
kvantitet rada
|
od 0 do 15
bodova;
|
e)
|
individualna
statistička kvaliteta odluka
|
od 0 do 10
bodova;
|
f)
|
individualna
analitička kvaliteta rada i odluka
|
od 0 do 10
bodova.
|
(2) Ukoliko sud nema sačinjen plan rješavanja predmeta rezultati rada predsjednika suda boduju se sljedećim brojem bodova:
a)
|
kolektivna
orijentaciona norma suda
|
od 0 do 60
bodova;
|
b)
|
organizacija i
rukovođenje radom suda
|
0 do 40
bodova;
|
c)
|
individualni
kvantitet rada
|
0 do 15
bodova;
|
d)
|
individualnа
statističkа kvalitetа odluka
|
od 0 do 10
bodova;
|
e)
|
individualna
analitička kvaliteta rada i odluka
|
od 0 do 10
bodova.
|
Član 19.
(Ostvarena kolektivna orijentaciona norma suda)
(1) Sud obračunava svoju godišnju kolektivnu orijentacionu normu na obrascu koji propisuje VSTV BiH kao aritmetičku sredinu ostvarenih orijentacionih normi nosioca pravosudnih funkcija u sudu, koji su dužni ostvarivati orijentacionu normu, u skladu sa članom 15. ovih kriterija.
(2) Na osnovu ostvarene kolektivne orijentacione norme suda, ukoliko sud ima sačinjen plan rješavanja predmeta, ocjenjivač će predsjedniku suda dodijeliti određeni broj bodova, kako slijedi:
a)
|
do 50%
|
ostvarene
kolektivne norme
|
0 bodova;
|
b)
|
51 - 60%
|
ostvarene
kolektivne norme
|
5 bodova;
|
c)
|
61 - 70%
|
ostvarene
kolektivne norme
|
10 bodova;
|
d)
|
71 - 80%
|
ostvarene
kolektivne norme
|
15 bodova;
|
e)
|
81 - 90%
|
ostvarene
kolektivne norme
|
20 bodova;
|
g)
|
91 - 100%
|
ostvarene
kolektivne norme
|
25 bodova;
|
i)
|
više od 100%
|
ostvarene
kolektivne norme
|
30 bodova.
|
(3) Na osnovu ostvarene kolektivne orijentacione norme suda, ukoliko sud nema sačinjen plan rješavanja predmeta, ocjenjivač će predsjedniku suda dodijeliti određeni broj bodova, kako slijedi:
a)
|
do 50%
|
ostvarene
kolektivne norme
|
0 bodova;
|
b)
|
51 - 60%
|
ostvarene
kolektivne norme
|
10 bodova;
|
c)
|
61 - 70%
|
ostvarene
kolektivne norme
|
20 bodova;
|
d)
|
71 - 80%
|
ostvarene
kolektivne norme
|
30 bodova;
|
e)
|
81 - 90%
|
ostvarene
kolektivne norme
|
40 bodova;
|
g)
|
91 - 100%
|
ostvarene
kolektivne norme
|
50 bodova;
|
i)
|
više od 100%
|
ostvarene
kolektivne norme
|
60 bodova.
|
Član 20.
(Nedovoljan broj predmeta u radu suda)
(1) Predsjednik suda u sudu koji nije mogao ostvariti godišnju kolektivnu orijentacionu normu od 100% usljed nedovoljnog broja predmeta u radu u periodu ocjenjivanja, što se iskazuje na način koji je predviđen u obrascu iz člana 19. stav (1) ovih kriterija, bodovat će se na osnovu obračuna procenta riješenih predmeta u odnosu na broj predmeta u radu u periodu ocjenjivanja, ukoliko sud ima sačinjen plan rješavanja predmeta, kako slijedi:
a)
|
do 50%
|
riješenih
predmeta
|
0 bodova;
|
b)
|
51 - 60%
|
riješenih predmeta
|
5 bodova;
|
c)
|
61 - 70%
|
riješenih predmeta
|
10 bodova;
|
d)
|
71 - 80%
|
riješenih predmeta
|
15 bodova;
|
e)
|
81 - 90%
|
riješenih predmeta
|
20 bodova;
|
f)
|
91 - 94%
|
riješenih predmeta
|
25 bodova;
|
g)
|
95 - 100%
|
riješenih predmeta
|
30 bodova.
|
(2) Predsjednik suda u sudu koji nije mogao da ostvari godišnju kolektivnu orijentacionu normu od 100% usljed nedovoljnog broja predmeta u radu u periodu ocjenjivanja, što se iskazuje na način koji je predviđen u obrascu iz člana 19. stav (1) ovih kriterija, bodovat će se na osnovu obračuna procenta riješenih predmeta u odnosu na broj predmeta u radu u periodu ocjenjivanja, ukoliko sud nema sačinjen plan rješavanja predmeta, kako slijedi:
a)
|
do 50%
|
riješenih
predmeta
|
0
bodova;
|
b)
|
51 - 60%
|
riješenih predmeta
|
10
bodova;
|
c)
|
61 - 70%
|
riješenih predmeta
|
20
bodova;
|
d)
|
71 - 80%
|
riješenih predmeta
|
30
bodova;
|
e)
|
81 - 90%
|
riješenih predmeta
|
40
bodova;
|
f)
|
91 - 94%
|
riješenih predmeta
|
50
bodova;
|
g)
|
95 - 100%
|
riješenih predmeta
|
60
bodova.
|
(3) Iz obračuna iz stava (1) i (2) ovoga člana izuzimaju se predmeti koji nisu riješeni u periodu ocjenjivanja jer su u CMS-u označeni kao predmeti sa zakonskim i procesnim smetnjama, shodno odredbama Uputstva za izradu plana rješavanja predmeta u sudovima, i predmeti koji nisu mogli biti riješeni s obzirom na vrijeme zaprimanja u sud i zakonom propisane rokove za poduzimanje radnji u predmetu.
(4) Ocjenjivač će, prilikom utvrđivanja rezultata rada na osnovu stava (1), (2) i (3) ovoga člana, u svom izvještaju posebno navesti da je ocjenjivanje rada provedeno u okolnostima nedovoljnog broja predmeta u radu suda, analizirati uzroke nastanka takvih okolnosti i obrazložiti bodovanje prema stavu (1) i (2) ovoga člana.
Član 21.
(Procenat realizacije plana rješavanja predmeta na nivou suda)
Na osnovu pokazatelja iz statističkih izvještaja u CMS-u o procentu realizacije plana rješavanja predmeta na nivou suda, predsjedniku suda će se dodijeliti određeni broj bodova, kako slijedi:
a)
|
do 50%
|
realizacije plana
|
0
bodova;
|
b)
|
51 - 60%
|
realizacije plana
|
5
bodova;
|
d)
|
61 - 70%
|
realizacije plana
|
10
bodova;
|
e)
|
71 - 80%
|
realizacije plana
|
15
bodova;
|
f)
|
81 - 90%
|
realizacije plana
|
20
bodova;
|
g)
|
91 - 95%
|
realizacije plana
|
25
bodova;
|
g)
|
96 - 100%
|
realizacije plana
|
30
bodova.
|
Član 22.
(Ocjena za organizaciju i rukovođenje radom suda)
(1) Predsjedniku suda će se za organizaciju i rukovođenje radom suda dodijeliti najviše 40 (četrdeset) bodova na osnovu procjene predsjednika suda neposredno više instance, imajući u vidu kvalitetu ispunjavanja sljedećih dužnosti:
a) osiguravanje da se poslovi i zadaci suda, uključujući poslove sudske uprave, obavljaju zakonito, uredno i blagovremeno i u tom smislu poduzimanje odgovarajućih mjera a posebno realizacija odluka VSTV BiH;
b) blagovremeno i proaktivno poduzimanje mjera za unaprjeđenje organizacije rada suda i za punu iskorištenost radnog vremena sudija i svih zaposlenih u sudu, vodeći računa o ravnomjernoj opterećenosti zaposlenih u sudu te osiguranje uslova za rad sudija, stručnih saradnika i ostalog osoblja u sudu;
c) realizacija godišnjeg programa rada podnijetog prilikom izbora i narednih godišnjih programa rada;
d) objektivno, pravilno i blagovremeno provođenje postupka ocjenjivanja rada nosioca pravosudnih funkcija;
e) redovno izvršavanje obaveze sazivanja sastanaka s predsjednicima nižih sudova i sastanaka radnih tijela suda te pravilno rukovođenje radnim tijelima suda;
f) praćenje i kontrola, uključujući po potrebi i neposredan uvid u predmete, rješavanja predmeta iz ranijih godina u skladu sa programom rješavanja tih predmeta, predmeta u kojima je utvrđeno kršenje prava na suđenje u razumnom roku, predmeta koji imaju zakonski prioritet, pritvorskih predmeta i tipskih predmeta, te poduzimanje svih potrebnih mjera za njihovo djelotvorno rješavanje odnosno za osiguranje rada sudija po predmetima prema starosti inicijalnog akta i zakonski prioritetnim predmetima;
g) uspostavljanje saradnje s predsjednicima nižestepenih sudova, s ciljem razmjene iskustava i unaprijeđenja efikasnosti obavljanja poslova sudske uprave, poštivanja zakonskih rokova, rada po starim predmetima, rada zemljišno-knjižnih ureda, izvršenja krivičnih sankcija, nadzora nad izvršenjem pritvora i radi rješavanja drugih pitanja značajnih za zakonito i pravilno funkcioniranje sudova u okviru svoje nadležnosti;
h) iniciranje povremenih sastanaka s predsjednikom neposredno višeg suda, članovima VSTV BiH, nadležnim ministarstvom pravde, Pravosudnom komisijom, tužilačkom, advokatskom komorom, notarskom komorom, centrima za edukaciju sudija i tužilaca, centrom za socijalni rad i drugim organima i organizacijama radi razmatranja pitanja značajnih za ostvarivanje nezavisnog, nepristranog, profesionalnog i zakonitog rada sudova;
i) organizacija poslova u sudu u cilju blagovremenog i adekvatnog informisanja javnosti u vezi s radom i djelovanjem suda (naročito kroz ažurnu mrežnu stranicu suda, konferencije za štampu, intervjue i druge komunikacijske kanale);
j) pravilno organizovanje prijema stranaka u sudu;
k) organizacija i izvršavanje poslova izvršenja krivičnih sankcija i nadzor nad izvršenjem pritvora;
l) dosljedna provedba nadzora nad postupanjem korisnika u cilju osiguranja tačnosti i ažurnosti unosa podataka u CMS.
(2) Ocjena organizacije i rukovođenja radom suda mora biti posebno obrazložena pojedinačno za sve parametre iz stava (1) ovoga člana i mora uključiti analizu i pojašnjenja relevantnih statističkih podataka.
Član 23.
(Izvori informacija za ocjenu organizacije i rukovođenja radom suda)
Izvori informacija za utvrđivanje ocjene organizacije i rukovođenja radom suda:
a) mišljenje ocjenjivača koje je zasnovano na njegovu kontinuiranom praćenju i analizi rada predsjednika nižestepenog suda tokom perioda ocjenjivanja, pored ostalog, kroz izvršavanje njegovih nadležnosti iz člana 9. Pravilnika o unutrašnjem sudskom poslovanju;
b) zapisnici, narativni i statistički izvještaji sudova čije je sačinjavanje i dostavljanje propisano Pravilnikom o unutrašnjem sudskom poslovanju i drugim elementima pravnog okvira VSTV BiH;
c) relevantni statistički izvještaji iz CMS-a i evidencija za predmete koji se vode izvan CMS-a o kretanju broja primljenih, riješenih i neriješenih predmeta u sudu;
d) uvid u pritužbe na rad suda;
e) relevantne informacije koje VSTV BiH dostavlja ocjenjivaču i ocjenjivanom predsjedniku suda;
f) zapisnik o uočenom stanju u sudu na osnovu neposrednog uvida ocjenjivača u rad suda (periodične kontrole najmanje jednom godišnje);
g) zapisnici s redovnih sastanaka koji se održavaju najmanje dva puta tokom godine i vanrednih sastanaka po potrebi.
Član 24.
(Individualni kvantitet rada)
(1) Kvantitet rada utvrđivati će se prema rezultatima koje predsjednik suda postigne po osnovi ostvarene godišnje orijentacione norme i procenta realizacije plana rješavanja predmeta.
(2) Na osnovu ostvarene orijentacione norme, koja se obračunava prema Pravilniku o orijentacionim mjerilima za rad sudija i stručnih saradnika u Bosni i Hercegovini, predsjedniku suda, ukoliko je predsjednik suda uključen u plan rješavanja predmeta, će se dodijeliti određeni broj bodova, kako slijedi:
a)
|
do 50%
|
ostvarene orijentacione norme
|
0 bodova;
|
b)
|
51 - 60%
|
ostvarene orijentacione norme
|
2 boda;
|
c)
|
61 - 70%
|
ostvarene orijentacione norme
|
4 boda;
|
d)
|
71 - 80%
|
ostvarene orijentacione norme
|
6 bodova;
|
e)
|
81 - 90%
|
ostvarene orijentacione norme
|
8 bodova;
|
f)
|
91 - 100%
|
ostvarene orijentacione norme
|
9 bodova;
|
g)
|
više od 100%
|
ostvarene orijentacione norme
|
10 bodova.
|
(3) Na osnovu procenta realizacije plana rješavanja predmeta, predsjednicima sudova dodijelit će se određeni broj bodova, kako slijedi:
a)
|
do 50%
|
realizacije plana
|
0 bodova;
|
b)
|
51 - 60%
|
realizacijeplana
|
1 bod;
|
c)
|
61 - 75%
|
realizacije plana
|
2 boda;
|
d)
|
76 - 90%
|
realizacije plana
|
3 boda;
|
e)
|
91 - 95%
|
realizacije plana
|
4 boda;
|
f)
|
96 - 100%
|
realizacije plana
|
5 bodova.
|
(4) Kvantitet rada će se ocijeniti samo prema ostvarenoj godišnjoj orijentacionoj normi ukoliko predsjednik suda nije uključen u plan rješavanja predmeta, prema sljedećoj skali:
a)
|
do 50%
|
ostvarene orijentacione norme
|
0 bodova;
|
b)
|
51 - 60%
|
ostvarene orijentacione norme
|
3 boda;
|
c)
|
61 - 70%
|
ostvarene orijentacione norme
|
6 bodova;
|
d)
|
71 - 80%
|
ostvarene orijentacione norme
|
9 bodova;
|
e)
|
81 - 90%
|
ostvarene orijentacione norme
|
11 bodova;
|
f)
|
91 - 100%
|
ostvarene orijentacione norme
|
13 bodova;
|
g)
|
više od 100%
|
ostvarene orijentacione norme
|
15 bodova.
|
Član 25.
(Opravdani razlozi za preračun i neispunjenje individualne godišnje norme)
(1) Opravdani razlozi za neispunjenje godišnje norme su:
a) odsustvo zbog bolovanja i prisustva sjednicama i sastancima radnih tijela VSTV BiH;
b) odsustvo odobreno u skladu sa pozitivnim pravnim propisima, na osnovu odluke predsjednika suda ili VSTV BiH;
c) nedovoljan broj predmeta koji su dodijeljeni sudiji u rad u periodu ocjenjivanja.
(2) Ako je predsjednik suda zbog opravdanih razloga iz stava (1) tačke a) i b) ovoga člana proveo na radu više od jedne polovine perioda ocjenjivanja, a manje od ukupnog perioda ocjenjivanja, usljed čega nije donio broj odluka koji odgovara godišnjem rezultatu rada propisanom Pravilnikom iz člana 10. stav (2) ovih kriterija, bodovat će se prema skali iz člana 24. stav (2), odnosno stav (4) ovih kriterija, prema procentu ostvarene godišnje orijentacione norme proporcionalno vremenu provedenom na radu.
(3) Predsjednik suda, shodnom primjenom člana 18. Kriterija za ocjenjivanje rada sudija u BiH, koji nije mogao ostvariti godišnju normu zbog nedovoljnog broja predmeta u radu, bodovat će se na osnovu procenta riješenih predmeta u odnosu na ukupan broj predmeta s kojima je bio zadužen u periodu ocjenjivanja, ukoliko je predsjednik suda bio uključen u plan rješavanja predmeta, prema sljedećoj skali:
a)
|
do 50%
|
riješenih predmeta
|
0 bodova;
|
b)
|
51 - 60%
|
riješenih predmeta
|
2 boda;
|
c)
|
61 - 70%
|
riješenih predmeta
|
4 boda;
|
d)
|
71 - 80%
|
riješenih predmeta
|
5 bodova;
|
e)
|
81 - 90%
|
riješenih predmeta
|
6 bodova;
|
f)
|
91 - 94%
|
riješenih predmeta
|
8 bodova;
|
g)
|
95 - 100%
|
riješenih predmeta
|
10 bodova.
|
(4) Predsjednik suda, shodnom primjenom člana 18. Kriterija za ocjenjivanje rada sudija u BiH, koji nije mogao ostvariti godišnju normu zbog nedovoljnog broja predmeta u radu, bodovat će se na osnovu procenta riješenih predmeta u odnosu na ukupan broj predmeta s kojima je bio zadužen u periodu ocjenjivanja, ukoliko predsjednik suda nije uključen u plan rješavanja predmeta, prema sljedećoj skali:
a)
|
do 50%
|
riješenih predmeta
|
0 bodova;
|
b)
|
51 - 60%
|
riješenih predmeta
|
3 boda;
|
c)
|
61 - 70%
|
riješenih predmeta
|
6 bodova;
|
d)
|
71 - 80%
|
riješenih predmeta
|
8 bodova;
|
e)
|
81 - 90%
|
riješenih predmeta
|
9 bodova;
|
f)
|
91 - 94%
|
riješenih predmeta
|
12 bodova;
|
g)
|
95 - 100%
|
riješenih predmeta
|
15 bodova.
|
(5) Iz obračuna iz stava (3) i (4) ovog člana izuzimaju se predmeti koji nisu riješeni u periodu ocjenjivanja jer su u CMS-u označeni kao predmeti sa zakonskim i procesnim smetnjama, shodno odredbama Uputstva za izradu plana rješavanja predmeta u sudovima, i predmeti koji nisu mogli biti riješeni s obzirom na vrijeme zaprimanja u sud i zakonom propisane rokove za preduzimanje radnji u predmetu.
(6) Ocjenjivač će, prilikom utvrđivanja rezultata rada na osnovu stava (1) tačka c), stava (3) i (4) ovog člana, u svom izvještaju posebno navesti da je ocjenjivanje rada provedeno u okolnostima nedovoljnog broja predmeta u radu, objasniti uzroke nastanka takvih okolnosti i obrazložiti bodovanje prema stavu (3) i (4) ovog člana.
Član 26.
(Individualna statistička kvaliteta odluka)
(1) Statistički kvalitet odluka predsjednika suda utvrđuje se sabiranjem bodova ostvarenih na osnovu sljedećih podkriterija:
a) procent ukinutih odluka u odnosu na ukupan broj potvrđenih, preinačenih i ukinutih odluka od strane suda više instance,
b) procent ukinutih i preinačenih odluka, koje se u smislu stava (2) ovoga člana računaju kao ukinute, u odnosu na ukupan broj predmeta u kojima je donesena konačna odluka na koju se može izjaviti pravni lijek sudu više instance.
(2) Prilikom računanja procenta ukinutih odluka iz stava (1) tačka b) ovoga člana, u predmetu u kojem je odluka djelomično ukinuta, takav predmet se računa kao pola ukinute odluke, a preinačena odluka donesena na raspravi ili na pretresu pred višim sudom računa se kao jedna ukinuta odluka, ako je zakonom propisano da sud više instance ne smije povodom žalbe ukinuti prvostepenu odluku i vratiti predmet nižestepenom sudu na ponovno odlučivanje, izuzev ako je rasprava ili pretres pred višim sudom održana zbog novih činjenica i novih dokaza iznesenih u žalbi.
(3) Prilikom računanja procenta ukinutih odluka iz stava (1) tačka a) i b) u vezi sa stavom (2) ovoga člana, neće se uzimati u obračun odluke koje su ukinute u sadržajno nebitnom dijelu odnosno ako je odluka ukinuta ili se smatra ukinutom u smislu stava (1) tačka b) ovoga člana zbog toga što je instancioni sud nakon donošenja ispitivane odluke izmijenio sudsku praksu. Odlukama ukinutim u sadržajno nebitnom dijelu smatraju se odluke ukinute u pogledu odluke o troškovima i zakonskoj kamati. Sud u kojem radi ocjenjivani predsjednik suda će voditi evidenciju o odlukama iz ovog stava na obrascu koji propisuje VSTV BiH.
(4) Sud više instance će u popratnom aktu naznačiti ako je odluka ukinuta ili preinačena zbog toga što je instancioni sud izmijenio sudsku praksu nakon donošenja ispitivane odluke.
(5) Bodovanje ostvarene kvalitete odluka predsjednika suda prema procentu ukinutih odluka u odnosu na ukupan broj potvrđenih, preinačenih i ukinutih odluka od strane suda više instancije vrši se kako slijedi:
a)
|
preko 40%
|
ukinutih odluka
|
0 bodova;
|
b)
|
preko 30 do
40%
|
ukinutih odluka
|
2 boda;
|
c)
|
preko 20 do
30%
|
ukinutih odluka
|
3 boda;
|
d)
|
preko 10 do
20%
|
ukinutih odluka
|
4 boda;
|
f)
|
do 10%
|
ukinutih odluka
|
5 bodova.
|
(6) Bodovanje ostvarene kvalitete odluka predsjednika suda prema procentu ukinutih odluka u odnosu na ukupan broj donesenih odluka na koje se može izjaviti pravni lijek vrši se kako slijedi:
a)
|
preko 20%
|
ukinutih odluka
|
0 bodova;
|
b)
|
preko 15 do
20%
|
ukinutih odluka
|
1 bod;
|
c)
|
preko 10 do
15%
|
ukinutih odluka
|
2 boda;
|
d)
|
preko 6 do 10%
|
ukinutih odluka
|
3 boda;
|
e)
|
preko 3 do 6%
|
ukinutih odluka
|
4 boda;
|
f)
|
do 3%
|
ukinutih odluka
|
5 bodova.
|
(7) Ukoliko je predsjednik suda u periodu ocjenjivanja imao manje od deset potvrđenih, preinačenih ili ukinutih odluka vraćenih od suda više instance, kvalitet odluka predsjednika suda se ocjenjuje na osnovu broja bodova ostvarenih u skladu sa parametrom predviđenim u stavu (1) tački b) ovog člana i, u tom slučaju, njegova ocjena rada se utvrđuje u skladu sa članom 28. stavom (2) ovih kriterija.
Član 27.
(Analitička kvaliteta rada i odluka)
(1) Predsjedniku suda će se za analitičku kvalitetu rada i odluka u periodu ocjenjivanja dodijeliti najviše 10 (deset) bodova na osnovu procjene ocjenjivača prema izvorima informacija za utvrđivanje ocjene rada po ovom elementu, prema sljedećoj skali:
a) 0 bodova;
b) 3 boda;
c) 5 bodova;
d) 8 bodova;
e) 10 bodova.
(2) Zabilješke o analitičkom kvalitetu rada i odluka iz stava (1) ovog člana unose se u obrazac koji propisuje VSTV BiH.
(3) Izvori informacija za utvrđivanje ocjene analitičke kvalitete rada i odluka predsjednika suda:
a) mišljenje predsjednika odjeljenja višeg suda o analitičkoj kvaliteti rada i odluka na osnovu kontinuiranog praćenja i vođenja zabilješki o ukupnom radu ocjenjivanog predsjednika suda. Mišljenje se daje na osnovu elemenata iz člana 20. stav (1) tačke a), b) c, d), e) alineje 1-4. i tačke f) Kriterija za ocjenjivanje rada sudija u BiH i unosi u obrazac koji propisuje VSTV BiH. U zaključku mišljenja predsjednik sudskog odjeljenja višeg suda će ukazati da li je ocjenjivani predsjednik suda ostvario rezultat iznad, u okviru ili ispod prosjeka u odnosu na rad ostalih sudija čiji su predmeti razmatrani po žalbi u okviru istog odjeljenja neposredno višeg suda.
b) izvori informacija iz člana 20. stav (2) tačke b) do f) Kriterija za ocjenjivanje rada sudija u BiH.
c) izvještaj ocjenjivanog predsjednika suda koje sadrži opis i procjenu njegova rada prema elementima iz člana 20. stav (1) tačke a), b) c, d), e) alineje 1-4. i tačke f) Kriterija za ocjenjivanje rada sudija u BiH. Izvještaj se podnosi prema članu 6. ovih kriterija a u vezi sa članom 8. Kriterija za ocjenjivanje rada sudija u BiH.
POGLAVLJE V - UTVRĐIVANJE OCJENE RADA
Član 28.
(Utvrđivanje ocjene rada za predsjednika suda)
(1) Ocjena rada formira se na osnovu zbira ocjena po pojedinačnim elementima ocjenjivanja, kako slijedi:
a)
|
do 60 bodova
|
nezadovoljavajuće
obavlja funkciju predsjednika suda;
|
b)
|
61 - 85 bodova
|
zadovoljavajuće
obavlja funkciju predsjednika suda;
|
c)
|
86 - 110
bodova
|
dobro obavlja
funkciju predsjednika suda;
|
d)
|
111 - 129
bodova
|
uspješno
obavlja funkciju predsjednika suda;
|
e)
|
130 - 135
bodova
|
izuzetno
uspješno obavlja funkciju predsjednika suda;
|
(2) Ocjena rada predsjednika suda općinskih i osnovnih sudova, Osnovnog suda Brčko distrikta Bosne i Hercegovine, okružnih privrednih sudova Republike Srpske, kantonalnih i okružnih sudova i Višeg privrednog suda Republike Srpske koji su u toku godine imali manje od deset potvrdenih, preinačenih ili ukinutih odluka vraćenih od viših instanci ili ukoliko takvih odluka uopšte nisu imali, formira se na osnovu zbira ostvarenih bodova po pojedinačnim elementima ocjenjivanja, kako slijedi:
a)
|
do 60 bodova
|
nezadovoljavajuće
obavlja funkciju predsjednika suda;
|
b)
|
61 - 83 boda
|
zadovoljavajuće
obavlja funkciju predsjednika suda;
|
c)
|
84 - 106
bodova
|
dobro obavlja
funkciju predsjednika suda;
|
d)
|
107 - 124 boda
|
uspješno
obavlja funkciju predsjednika suda;
|
e)
|
125 - 130
bodova
|
izuzetno
uspješno obavlja funkciju predsjednika suda.
|
(3) Ukupna ocjena rada utvrdit će se samo na osnovu ocjene za obavljanje poslova predsjednika suda u slučaju da on nije obvezan neposredno raditi na predmetima, prema bodovnoj skali, kako slijedi:
a)
|
do 50 bodova
|
nezadovoljavajuće
obavlja funkciju predsjednika suda;
|
b)
|
51 - 64 boda
|
zadovoljavajuće
obavlja funkciju predsjednika suda;
|
c)
|
65 - 80 bodova
|
dobro obavlja
funkciju predsjednika suda;
|
d)
|
81 - 94 boda
|
uspješno
obavlja funkciju predsjednika suda;
|
e)
|
95 - 100
bodova
|
izuzetno
uspješno obavlja funkciju predsjednika suda.
|
Član 29.
(Mjere za unaprjeđenje rada)
(1) Ocjenjivač je dužan u svojoj ocjeni rada navesti pojašnjenje radnih rezultata, moguće i potrebne mjere za unapređenje rada predsjednika suda koji je ocijenjen sa ocjenom rada "nezadovoljavajuće obavlja funkciju predsjednika suda" ili "zadovoljavajuće obavlja funkciju predsjednika suda".
(2) Ocjenjivač može u svojoj ocjeni rada navesti i mjere za unapređenje rada predsjednika suda koji je ocijenjen sa ocjenom rada "dobro obnaša funkciju predsjednika suda" ili "uspješno obnaša funkciju predsjednika suda ".
Član 30.
(Postupak ocjenjivanja rada)
Postupak ocjenjivanja rada, uključujući i postupanje po prigovoru predsjednika na ocjenu rada, uredit će se posebnim propisima koje donosi VSTV BiH.
POGLAVLJE VI - PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Član 31.
(Obvezujuća tumačenja)
VSTV BiH daje tumačenja u pogledu pitanja koja se odnose na primjenu ovih kriterija.
Član 32.
(Prestanak važenja)
Kriteriji za ocjenjivanje rada predsjednika sudova u Bosni i Hercegovini ("Službeni glasnik BiH", broj 85/22 i 83/23) prestat će važiti nakon što se okonča postupak ocjenjivanja rada za 2024. godinu.
Član 33.
(Stupanje na snagu)
(1) Ovi kriteriji stupaju na snagu danom njihovog objavljivanja u "Službenom glasniku BiH", a primjenjivat će se počev od 01.01.2025. godine.
(2) Obrasci koji su predviđeni ovim kriterijima bit će objavljeni na internet portalu VSTV BiH.