Službeni glasnik BiH, broj 90/24
Ovaj akt nije unešen na bosanskom jeziku.
Na osnovu člana 17. tačka 22. Zakona o Visokom sudskom i tužilačkom vijeću Bosne i Hercegovine ("Službeni glasnik BiH", br. 25/04, 93/05, 48/07, 15/08, 63/23, 9/24 i 50/24), Visoko sudsko i tužilačko vijeće Bosne i Hercegovine je, na sjednici održanoj 18.12.2024. godine, donijelo
KRITERIJE
ZA OCJENJIVANJE RADA SUDIJA U BOSNI I HERCEGOVINI
POGLAVLJE I – OPĆE ODREDBE O OCJENJIVANJU
Član 1.
(Predmet)
(1) Kriterijima za ocjenjivanje rada sudija u Bosni i Hercegovini (u daljnjem tekstu: kriteriji) utvrđuje se način ocjenjivanja rada sudija, elementi i način utvrđivanja ocjene rada, vođenje evidencija o njihovim ostvarenim radnim rezultatima i odsustvima s posla te druga pitanja od značaja za ocjenjivanje rezultata rada sudija.
(2) Ocjenjivanje rada predsjednika sudova propisat će se posebnim kriterijima.
Član 2.
(Svrha ocjenjivanja)
(1) Ocjenjivanje rada sudija provodi se u cilju:
a) unapređenja djelotvornosti i kvalitete pravosudnog sistema, kroz unapređenje stručnih i profesionalnih sposobnosti nosilaca pravosudne funkcije;
b) napredovanja u karijeri i utvrđivanja potrebe za obukom nosilaca pravosudnih funkcija;
c) unapređenja upravljanja pravosudnim institucijama i postizanja njihova efikasnijeg i djelotvornijeg rada;
d) unapređenja odgovornosti pravosudnog sistema i jačanja povjerenja građana.
(2) Statističke podatke u postupku ocjenjivanja rada sudija potrebno je koristiti oprezno i uz odgovarajuće sadržajno obrazloženje.
(3) Podaci i informacije prikupljeni prilikom ocjenjivanja rada koristit će se za potrebe komisija, radnih grupa i drugih tijela Visokog sudskog i tužilačkog vijeća Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: VSTV BiH).
(4) Pojedinačna ocjena rada sudija neće se objavljivati.
Član 3.
(Obim primjene kriterija i period ocjenjivanja)
(1) Ovi će se kriteriji primjenjivati prilikom ocjenjivanja rada svih sudija u Bosni i Hercegovini.
(2) Ocjenjivanje rada sudija provodi se svake godine.
Član 4.
(Izuzeci od ocjenjivanja)
(1) Rezultati rada sudija neće biti ocijenjeni ako je on tokom perioda ocjenjivanja na obavljanju funkcije proveo manje od jedne polovice perioda ocjenjivanja.
(2) Sudija koji u vrijeme ocjenjivanja više ne obavlja funkciju u pravosuđu neće se ocijeniti, osim ako on to sam ne zatraži do trenutka prestanka obavljanja funkcije.
Član 5.
(Ocjenjivač)
(1) Ocjenjivanje rada vrši predsjednik suda u kojem je sudija obavljao funkciju veći dio perioda ocjenjivanja (u daljnjem tekstu: ocjenjivač).
(2) Predsjednik suda kontinuirano prati rad ocjenjivanog sudije tokom perioda ocjenjivanja, vrši konsultacije s predsjednicima odjeljenja, predsjednicima vijeća i sudijama mentorima i u lični spis sudije ulaže sve isprave ili pismena, za koje smatra da bi mogli biti bitni kod ocjenjivanja rada prema ovim kriterijima.
(3) Ako je ocjenjivač obavljao funkciju predsjednika suda tokom kraćeg dijela perioda ocjenjivanja, on će ocjenjivanje rada sudija vršiti nakon obavljenih konsultacija s osobom koja je prethodno obavljala dužnost predsjednika tog suda u većem dijelu perioda ocjenjivanja, ako je to moguće i svrsishodno.
(4) Ako u vrijeme provođenja postupka ocjenjivanja nije imenovan predsjednik suda ili je predsjednik suda trajno odsutan s funkcije, ocjenjivanje će vršiti sudija koji obavlja dužnost predsjednika suda.
(5) Ako je sudija obavljao funkciju u dva suda, ocjenjivanje rada za cijeli period ocjenjivanja izvršit će predsjednik suda u kojem je sudija obavljao funkciju veći dio perioda ocjenjivanja.
(6) U slučaju da je nosilac pravosudne funkcije čiji se rad ocjenjuje vršio funkciju u dva suda u podjednakom trajanju u toku perioda ocjenjivanja, ocjenjivanje rada za cijeli period ocjenjivanja će vršiti predsjednik suda u kojem je nosilac pravosudne funkcije vršio funkciju u vrijeme provođenja postupka ocjenjivanja.
(7) Ocjenjivač iz stava (5) i (6) ovoga člana će odmah po okončanju perioda ocjenjivanja pribaviti od drugog suda sve izvore informacija potrebne za utvrđivanje ocjene rada ocjenjivanog sudije. Predsjednik drugog suda od kojeg su zatraženi podaci obavezan je dostaviti ih ocjenjivaču bez odlaganja.
(8) U slučaju da je sudija čiji se rad ocjenjuje prethodno obavljao pravosudnu funkciju u tužilaštvu ili je radio van pravosuđa u podjednakom ili kraćem trajanju u toku perioda ocjenjivanja, ocjenjivanje rada sudije za vrijeme provedeno od imenovanja u sudu do kraja perioda ocjenjivanja obavljat će predsjednik suda u sudu u kojem sudija obavlja funkciju u vrijeme provođenja postupka ocjenjivanja, srazmjerno vremenu provedenom na funkciji sudije.
Član 6.
(Konsultacije u sudu u postupku ocjenjivanja rada sudija)
(1) U postupku ocjenjivanja predsjednik suda će, prije utvrđivanja ocjene, od predsjednika sudskog odjeljenja u koje je sudija raspoređen pribaviti pismeno mišljenje o radu ocjenjivanog sudije.
(2) Predsjednik sudskog odjeljenja će to mišljenje, na obrascu kojeg propisuje VSTV BiH, sačiniti nakon konsultacija s predsjednicima vijeća i sudijom mentorom i dostaviti predsjedniku suda i ocjenjivanom sudiji najkasnije u roku od 45 (četrdestepet) dana nakon isteka perioda ocjenjivanja. Ako u sudu nema nosilaca funkcije predsjednika vijeća ili sudije mentora, predsjednik sudskog odjeljenja izradit će mišljenje bez navedenih konsultacija.
(3) Predsjednik sudskog odjeljenja će u mišljenju navesti svoja zapažanja o radu ocjenjivanog sudije u odnosu na svaki pojedinačni podkriterij elementa ocjene rada iz člana 20. stav (1) ovih kriterija, uz obavezno pojašnjenje statističkih podataka imajući u vidu član 2. stav (2) ovih kriterija. U zaključku mišljenja predsjednik sudskog odjeljenja će ukazati da li je ocjenjivani sudija ostvario rezultat iznad, u okviru ili ispod prosjeka odjeljenja.
(4) Ako je predsjednik sudskog odjeljenja obavljao tu funkciju tokom kraćeg dijela perioda ocjenjivanja, on će mišljenje iz stava (1) ovoga člana sačiniti nakon obavljenih konsultacija s osobom koja je prethodno obavljala dužnost predsjednika odgovarajućeg sudskog odjeljenja u većem dijelu perioda ocjenjivanja, ako je to moguće i svrsishodno.
(5) Mišljenje o radu iz stava (1) ovoga člana uložit će se u lični spis sudije.
Član 7.
(Informacija odjeljenja višeg suda)
(1) Predsjednik neposredno višeg suda u vidu izvoda iz zapisnika iz stava (2) ovoga člana dostavlja predsjedniku neposredno nižeg suda informaciju o analitičkoj kvaliteti rada i odluka, u vezi sa članom 20. stav (1) tačke a), b) i c, te tačkom e) alineja 1. – 3. ovih kriterija, koju priprema odjeljenje neposredno višeg suda nadležno da odlučuje o pravnim sredstvima protiv odluka sudija neposredno nižeg suda. Informacija sadrži podatke o odlukama neposredno nižeg suda za koje je odjeljenje višeg suda prilikom odlučivanja po pravnim sredstvima utvrdilo i zabilježilo tokom perioda ocjenjivanja da je sudija nižestepenog suda postigao izuzetan uspjeh, odnosno izuzetno loš rezultat u pogledu obrazloženja odluke i načina vođenja postupka, u vezi sa navedenim elementima analitičke kvalite rada i odluka. Ukoliko odjeljenje neposredno višeg suda nije zabilježilo navedene odluke u periodu ocjenjivanja za određeni nižestepeni sud, predsjednik neposredno višeg suda o tome dostavlja informaciju predsjedniku neposredno nižeg suda.
(2) Informacija iz stava (1) ovoga člana se priprema na temelju zapisnika sa redovnih sastanaka odjeljenja neposredno višeg suda u koje se, nakon razmatranja prijedloga vijeća neposredno višeg suda, unosi: datum održanog kolegija predsjednika suda, poslovni broj odluke, ime i prezime postupajućeg sudije neposredno nižeg suda i obrazloženje u vezi sa odlukom neposredno nižeg suda u pogledu njenih karakteristika zbog kojih se smatra da je sudija postigao izuzetan uspjeh, odnosno izuzetno loš rezultat u izradi odluke i vođenju postupka prema elementima analitičke kvalite rada i odluka iz stava (1) ovoga člana.
(3) Rukovodilac odjeljenja neposredno višeg suda će pripremiti informaciju iz stava (1) ovoga člana koja će biti izložena na kolegiju predsjednika suda koji mora biti održan najkasnije do 31.12. godine za koju se vrši ocjenjivanje. Nakon što informacija bude izložena na kolegiju predsjednika suda, neposredno viši sud će informaciju dostaviti neposredno nižem sudu u roku od 15 (petnaest) dana.
(4) Informaciju iz stava (1) ovoga člana Apelaciono odjeljenje Suda Bosne i Hercegovine izlaže na sjednici Apelacionog odjeljenja Suda Bosne i Hercegovine u roku navedenom u stavu (3) ovoga člana.
(5) Predsjednik neposredno višeg suda je dužan, u saradnji sa predsjednicima odjeljenja, osigurati da se u sudu izdvoje presude i ažurno vodi evidencija o zapisnicima sa sastanaka odjeljenja na kojima su u perioda ocjenjivanja evidentirane odluke neposredno nižeg suda za koje je odjeljenje višeg suda prilikom odlučivanja po pravnim sredstvima utvrdilo i zabilježilo tokom perioda ocjenjivanja da je sudija nižestepenog suda postigao izuzetan uspjeh, odnosno izuzetno loš rezultat u pogledu karakteristika odluke i načina vođenja postupka, u vezi sa elementima analitičke kvalite rada i odluka iz stava (1) ovoga člana. Predsjednik odjeljenja neposredno višeg suda je dužan osigurati da vijeća iz stava (2) ovoga člana redovno izvještavaju na sastancima odjeljenja o odlukama iz stava (1) ovoga člana.
(6) Ako u sudu nema nosilaca funkcije predsjednika odjeljenja i predsjednika vijeća, predsjednik suda će, u saradnji sa sudijama tog suda, sačiniti informaciju o analitičkoj kvaliteti rada i odluka iz stava (1) ovoga člana.
(7) Informacija iz stava (1) ovoga člana uložit će se u lični spis sudije.
Član 8.
(Učešće ocjenjivanog sudije u postupku ocjenjivanja)
(1) Ocjenjivani sudija može sačiniti izvještaj o svom radu, na obrascu koji propisuje VSTV BiH, koji sadrži opis njegovih sudijskih aktivnosti i procjenu sopstvenog rada prema ovim kriterijima.
(2) Izvještaj iz stava (1) ovoga člana sudija dostavlja predsjedniku suda i predsjedniku odjeljenja u kojem vrši sudijsku funkciju, najkasnije u roku od 15 (petnaest) dana nakon isteka perioda ocjenjivanja. U slučaju da ocjenjivani sudija ne namjerava sačiniti izvještaj iz stava (1) ovoga člana dužan je o tome obavjestiti ocjenjivača, najkasnije do 31.12. u periodu za koji se vrši ocjenjivanje.
(3) Sudija mora biti upoznat s relevantnim statističkim podacima te s mišljenjem predsjednika odjeljenja iz člana 6. ovih kriterija, koje mu se dostavlja istodobno kada i predsjedniku suda, što potvrđuje svojim potpisom.
Član 9.
(Samostalnost ocjenjivača)
Ocjenjivač samostalno donosi ocjenu rada na osnovu izvora informacija koji su predviđeni ovim kriterijima i odgovoran je za tačnost podataka i objektivnost ocjene.
Član 10.
(Elementi ocjene rada)
(1) Predsjednik suda će sudije ocjenjivati po elementima ocjene rada koji su propisani ovim kriterijima.
(2) Na osnovu zbira ostvarenih bodova po pojedinim elementima ocjene rada bit će formirana ocjena rada sudije.
POGLAVLJE II – EVIDENCIJE O OSTVARENIM RADNIM REZULTATIMA I ODSUSTVIMA S POSLA SUDIJA
Član 11.
(Lični spis sudije)
(1) Podaci, dokumenti i zabilješke o radu i odsustvima sudije unose se u evidencije koje su propisane ovim kriterijima i ulažu se u poseban lični spis svakog sudije.
(2) Predsjednik suda je odgovoran za organizaciju i nadzor nad redovnim unošenjem podataka i zabilješki u obrasce i lični spis i njihovu tačnost. Sud je dužan voditi mjesečnu i godišnju evidenciju o broju i vrsti završenih predmeta, ostvarenoj orijentacionoj normi i odsustvima sudija, u skladu s Pravilnikom o orijentacionim mjerilima za rad sudija i stručnih saradnika u sudovima u Bosni i Hercegovini.
(3) Ocjenjivani sudija ima pravo ostvarivati uvid u sadržaj svog ličnog spisa.
Član 12.
(Evidencija o ostvarenoj godišnjoj orijentacionoj normi)
(1) Orijentacionu normu za praćenje rezultata rada sudija utvrđuje VSTV BiH.
(2) Evidencija o ostvarenoj orijentacionoj normi sastoji se iz prikaza broja, vrste i načina završenih predmeta sudije tokom perioda ocjenjivanja, te procentualno iskazane ostvarene orijentacione norme, koja se izračunava na način koji je utvrđen Pravilnikom o orijentacionim mjerilima za rad sudija i stručnih saradnika u sudovima u Bosni i Hercegovini.
(3) Sud obračunava godišnju orijentacionu normu na obrascu koji propisuje VSTV BiH.
(4) Sud, uz obrazac iz stava (3) ovoga člana, ulaže u lični spis ocjenjivanog sudije:
a) izvještaj za izračunavanje orijentacione norme za rad sudija iz Sistema za automatsko upravljanje predmetima u sudovima (CMS);
b) odluke predsjednika suda o posebnom vrednovanju.
Član 13.
(Evidencija o realizaciji plana rješavanja predmeta i zakonski prioritetnim predmetima)
(1) U lični spis sudije ulaže se izvještaj o procentu realizacije plana rješavanja predmeta iz Sistema za automatsko upravljanje predmetima u sudovima (CMS).
(2) Kod ocjenjivanja sudije ne uzimaju se u obzir predmeti označeni u CMS kao nerješivi iz zakonskih i procesnih razloga.
(3) Uz obrazac evidencije o statističkim radnim rezultatima, u fascikl se prilaže i izvještaj o realizaciji plana u periodu izvještavanja iz Sistema za automatsko upravljanje predmetima u sudovima (CMS).
Član 14.
(Evidencija o statističkoj kvaliteti odluka sudija)
(1) U skladu sa članom 19. ovih kriterija sud vodi evidenciju i vrši obračun statističke kvalitete odluka sudija na obrascu koji propisuje VSTV BiH.
(2) Sud, uz popunjeni obrazac iz stava (1) ovoga člana, bez odlaganja ulaže u lični dosije ocjenjivanog sudije i zabilješke predsjednika suda o nastupanju okolnosti iz člana 19. stav (3) i (7) ovih kriterija.
Član 15.
(Evidencija o odsustvima s posla od značaja za ocjenjivanje)
Evidencija o odsustvu sudija sastoji se iz tabelarnog prikaza odsustava, iskazanih u danima, po sljedećim osnovama:
a) vrijeme provedeno na bolovanju ili na porodiljskom odsustvu;
b) vrijeme provedeno na sjednicama, sastancima i u radnim grupama VSTV BiH;
c) vrijeme provedeno na raznim drugim odsustvima, odobrenim u skladu sa pozitivnim pravnim propisima, na osnovu odluke predsjednika suda ili drugog nadležnog tijela.
POGLAVLJE III – ELEMENTI OCJENE RADA
ODJELJAK A – ELEMENTI OCJENE RADA SUDIJA OPĆINSKIH I OSNOVNIH SUDOVA, OSNOVNOG SUDA BRČKO DISTRIKTA BOSNE I HERCEGOVINE, OKRUŽNIH PRIVREDNIH SUDOVA, KANTONALNIH I OKRUŽNIH SUDOVA, VIŠEG PRIVREDNOG SUDA I KRIVIČNOG I UPRAVNOG ODJELJENJA SUDA BOSNE I HERCEGOVINE
Član 16.
(Kriteriji za ocjenu rada)
(1) Sudije općinskih i osnovnih sudova, Osnovnog suda Brčko distrikta Bosne i Hercegovine, okružnih privrednih sudova Republike Srpske, kantonalnih i okružnih sudova, Višeg privrednog suda Republike Srpske i Krivičnog i Upravnog odjeljenja Suda Bosne i Hercegovine ocjenjivat će se prema sljedećim kriterijima za ocjenu rada: kvantitet rada, statistička kvaliteta odluka i analitička kvaliteta rada i odluka.
(2) Rezultati rada sudije boduju se sa sljedećim brojem bodova:
a)
|
kvantitet
rada
|
od 0 do 40
bodova;
|
b)
|
statistička
kvaliteta odluka
|
od 0 do 50
bodova;
|
c)
|
analitička
kvaliteta rada i odluka
|
od 0 do 10
bodova.
|
(3) Na osnovu zbira ostvarenih bodova po pojedinim kriterijima iz stava (2) ovoga člana formirat će se ocjena rada sudije u skladu sa članom 22. ovih kriterija.
Član 17.
(Kvantitet rada)
(1) Kvantitet rada će se bodovati na osnovu rezultata koje sudija postigne po osnovu ostvarene godišnje orijentacione norme i procenta realizacije plana rješavanja predmeta.
(2) Na osnovu ostvarene orijentacione norme, koja se obračunava prema Pravilniku o orijentacionim mjerilima za rad sudija i stručnih suradnika u Bosni i Hercegovini, sudiji će se dodijeliti određeni broj bodova, kako slijedi:
a)
|
do
50%
|
ostvarene
orijentacione norme
|
0 bodova;
|
b)
|
51
- 60%
|
ostvarene
orijentacione norme
|
5
bodova;
|
c)
|
61
- 70%
|
ostvarene
orijentacione norme
|
10 bodova;
|
d)
|
71
- 80%
|
ostvarene
orijentacione norme
|
15
bodova;
|
e)
|
81
- 90%
|
ostvarene
orijentacione norme
|
20 bodova;
|
f)
|
91
- 100%
|
ostvarene orijentacione
norme
|
25 bodova;
|
g)
|
više od 100%
|
ostvarene orijentacione
norme
|
30 bodova.
|
(3) Na osnovu procenta realizacije plana rješavanja predmeta sudiji će se dodijeliti određeni broj bodova kako slijedi:
a)
|
do 50%
|
realizacije
plana
|
0 bodova;
|
b)
|
51 - 60%
|
realizacije
plana
|
2 boda;
|
c)
|
61 - 70%
|
realizacije
plana
|
4 boda;
|
d)
|
71
- 80%
|
realizacije
plana
|
6
bodova;
|
e)
|
81 - 90%
|
realizacije
plana
|
8
bodova;
|
f)
|
91 - 95%
|
realizacije
plana
|
9 bodova;
|
g)
|
96 - 100%
|
realizacije
plana
|
10 bodova.
|
(4) Kvantitet rada će se bodovati samo prema ostvarenoj godišnjoj orijentacionoj normi ukoliko sudija nije uključen u plan rješavanja predmeta, prema sljedećoj skali:
a)
|
do 50%
|
ostvarene
orijentacione norme
|
0 bodova;
|
b)
|
51 - 60%
|
ostvarene
orijentacione norme
|
5 bodova;
|
c)
|
61 - 70%
|
ostvarene
orijentacione norme
|
10 bodova;
|
d)
|
71
- 80%
|
ostvarene
orijentacione norme
|
15 bodova;
|
e)
|
81 - 90%
|
ostvarene
orijentacione norme
|
20
bodova;
|
f)
|
91 - 95%
|
ostvarene
orijentacione norme
|
30
bodova;
|
g)
|
96 - 100%
|
ostvarene
orijentacione norme
|
35 bodova;
|
h)
|
više od 100%
|
ostvarene
orijentacione norme
|
40 bodova.
|
Član 18.
(Opravdani razlozi za neispunjenje godišnje norme)
(1) Opravdani razlozi za neispunjenje godišnje norme su:
a) odsustvo zbog bolovanja i prisustva sjednicama i sastancima radnih tijela VSTV BiH;
b) odsustvo odobreno u skladu sa pozitivnim pravnim propisima, na osnovu odluke predsjednika suda ili VSTV BiH;
c) nedovoljan broj predmeta koji su dodijeljeni sudiji u rad u periodu ocjenjivanja.
(2) Ako je sudija zbog opravdanih razloga iz stava (1) tačke a) i b) ovoga člana proveo na radu više od jedne polovine perioda ocjenjivanja, a manje od ukupnog perioda ocjenjivanja, usljed čega nije donio broj odluka koji odgovara godišnjem rezultatu rada propisanom Pravilnikom o orijentacionim mjerilima za rad sudija i stručnih saradnika u Bosni i Hercegovini, bodovat će se prema skali iz člana 17. stav (2) ovih kriterija, prema procentu ostvarene orijentacione norme proporcionalno vremenu provedenom na radu.
(3) Rezultat sudije koji je proveo na radu više od jedne polovine perioda ocjenjivanja, a koji nije mogao ostvariti godišnju normu zbog nedovoljnog broja predmeta u radu, ukoliko je sudija bio uključen u plan rješavanja predmeta, bodovat će se na osnovu procenta riješenih predmeta u odnosu na ukupan broj predmeta s kojima je bio zadužen u periodu ocjenjivanja, prema sljedećoj skali:
a)
|
do 50%
|
riješenih predmeta
|
0 bodova;
|
b)
|
51
- 60%
|
riješenih predmeta
|
5 bodova;
|
c)
|
61 - 70%
|
riješenih predmeta
|
10
bodova;
|
d)
|
71 - 80%
|
riješenih predmeta
|
15
bodova;
|
e)
|
81
- 90%
|
riješenih predmeta
|
20
bodova;
|
f)
|
91 - 94%
|
riješenih predmeta
|
25 bodova;
|
g)
|
95 - 100%
|
riješenih predmeta
|
30 bodova.
|
(4) Rezultat sudije koji je proveo na radu više od jedne polovine perioda ocjenjivanja, a koji nije mogao ostvariti godišnju normu zbog nedovoljnog broja predmeta u radu, bodovat će se na osnovu procenta riješenih predmeta u odnosu na ukupan broj predmeta s kojima je bio zadužen u periodu ocjenjivanja, ukoliko nije uključen u plan rješavanja predmeta, prema sljedećoj skali:
a)
|
do
50%
|
riješenih predmeta
|
0 bodova;
|
b)
|
51
- 60%
|
riješenih predmeta
|
10
bodova;
|
c)
|
61
- 70%
|
riješenih predmeta
|
15
bodova;
|
d)
|
71
- 80%
|
riješenih predmeta
|
20
bodova;
|
e)
|
81
- 90%
|
riješenih predmeta
|
30
bodova;
|
f)
|
91
- 94%
|
riješenih predmeta
|
35
bodova;
|
g)
|
95
- 100%
|
riješenih predmeta
|
40 bodova.
|
(5) Iz obračuna iz stava (3) i (4) ovoga člana izuzimaju se predmeti koji nisu riješeni u periodu ocjenjivanja jer su u CMS-u označeni kao predmeti sa zakonskim i procesnim smetnjama, shodno odredbama Uputstva za izradu plana rješavanja predmeta u sudovima, i predmeti koji nisu mogli biti riješeni s obzirom na vrijeme zaprimanja u sud i zakonom propisane rokove za preduzimanje radnji u predmetu.
(6) Ocjenjivač će, prilikom utvrđivanja rezultata rada na osnovu stava (1) tačka c), (3) i (4) ovoga člana, u svom izvještaju posebno navesti da je ocjenjivanje rada provedeno u okolnostima nedovoljnog broja predmeta u radu suda, objasniti uzroke nastanka takvih okolnosti i obrazložiti bodovanje prema stavu (3) i (4) ovoga člana.
Član 19.
(Statistički kvalitet odluka)
(1) Statistički kvalitet odluka sudije utvrđuje se sabiranjem bodova ostvarenih na osnovu sljedećih podkriterija:
a) procent ukinutih odluka u odnosu na ukupan broj potvrđenih, preinačenih i ukinutih odluka od strane suda više instance;
b) procent ukinutih i preinačenih odluka, koje se u smislu stava (2) ovoga člana računaju kao ukinute, u odnosu na ukupan broj predmeta u kojima je donesena konačna odluka na koju se može izjaviti pravni lijek sudu više instance.
(2) Prilikom računanja procenta ukinutih odluka iz stava (1) tačka b) ovoga člana, u predmetu u kojem je odluka djelomično ukinuta, takav predmet se računa kao pola ukinute odluke, a preinačena odluka donesena na raspravi ili na pretresu pred višim sudom računa se kao jedna ukinuta odluka, ako je zakonom propisano da sud više instance ne smije povodom žalbe ukinuti prvostepenu odluku i vratiti predmet nižestepenom sudu na ponovno odlučivanje, izuzev ako je rasprava ili pretres pred višim sudom održana zbog novih činjenica i novih dokaza iznesenih u žalbi.
(3) Prilikom računanja procenta ukinutih odluka iz stava (1) tačka a) i b) u vezi sa stavom (2) ovoga člana, neće se uzimati u obračun odluke koje su ukinute u sadržajno nebitnom dijelu odnosno ako je odluka ukinuta ili se smatra ukinutom u smislu stava (1) tačka b) ovoga člana zbog toga što je instancioni sud nakon donošenja ispitivane odluke izmijenio sudsku praksu. Odlukama ukinutim u sadržajno nebitnom dijelu smatraju se odluke ukinute u pogledu odluke o troškovima i zakonskoj kamati. Sud u kojem radi ocjenjivani sudija će voditi evidenciju o odlukama iz ovog stava na obrascu koji propisuje VSTV BiH.
(4) Sud više instance će u popratnom aktu naznačiti ako je odluka ukinuta ili preinačena zbog toga što je instancioni sud izmijenio sudsku praksu nakon donošenja ispitivane odluke.
(5) Bodovanje ostvarene kvalitete odluka sudije prema procentu ukinutih odluka u odnosu na ukupan broj potvrđenih, preinačenih i ukinutih odluka od strane suda više instance vrši se kako slijedi:
a)
|
preko 50%
|
ukinutih
odluka
|
0 bodova;
|
b)
|
preko 40 do 50%
|
ukinutih
odluka
|
9 bodova;
|
c)
|
preko 30 do 40%
|
ukinutih
odluka
|
18 bodova;
|
d)
|
preko 15 do 30%
|
ukinutih
odluka
|
26 bodova;
|
e)
|
do 15%
|
ukinutih
odluka
|
35 bodova.
|
(6) Bodovanje ostvarene kvalitete odluka sudije prema procentu ukinutih odluka u odnosu na ukupan broj predmeta u kojima je donesena konačna odluka na koju se može izjaviti pravni lijek sudu više instance vrši se kako slijedi:
a)
|
preko 20%
|
ukinutih
odluka
|
0
bodova;
|
b)
|
preko 15
do 20%
|
ukinutih
odluka
|
3 boda;
|
c)
|
preko 10 do 15%
|
ukinutih
odluka
|
6 bodova
|
d)
|
preko 6 do 10%
|
ukinutih
odluka
|
9 bodova;
|
e)
|
preko 3 do 6%
|
ukinutih
odluka
|
12 bodova;
|
f)
|
do
3%
|
ukinutih
odluka
|
15 bodova.
|
(7) Ako je sudija tokom perioda ocjenjivanja imao ukupno manje od deset potvrđenih, preinačenih ili ukinutih odluka vraćenih od suda više instance, kvaliteta odluka sudije ocjenjuje se na osnovu broja bodova ostvarenih u skladu sa parametrom predviđenom u stavu (1) tačka b) ovoga člana, u tom slučaju, njegova ocjena rada se utvrđuje u skladu sa članom 22. stav (2) ovih kriterija.
(8) Sudije kantonalnih i okružnih sudova koji postupaju isključivo u drugostepenim krivičnim predmetima se ne ocjenjuju po elementu ocjene rada statistički kvalitet odluka.
Član 20.
(Analitička kvaliteta rada i odluka)
(1) Analitička kvaliteta rada i odluka utvrđivati će se na obrascu koji propisuje VSTV BiH, shodno stvarnim nadležnostima suda i vrsti referata na kojem sudija radi, procjenom sljedećih podkriterija:
a) usklađenost uvoda, izreke i obrazloženja sudske odluke sa stanovišta odgovora na sve zahtjeve i bitne prigovore ili bitne žalbene navode, kao i postojanje jasnih uputa nižestepenom sudu u slučaju ukidanja odluke;
b) kvaliteta obrazloženja sudskih odluka sa stanovišta sposobnosti pravilne ocjene dokaza i pravilnog i potpunog utvrđenja činjeničnog stanja, pravne analize i analitičkog mišljenja, dosljednosti argumentacije u obrazloženju, poznavanja i primjene propisa i sudske prakse, uključujući i primjenu međunarodnih ugovora i prakse Evropskog suda za ljudska prava i drugih međunarodnih sudova;
c) vještina usmenog i pismenog izražavanja, a posebno sposobnost razumljivog i konciznog izražavanja, te upotreba odgovarajuće pravne terminologije;
d) način komuniciranja sa strankama, drugim organima i odnos sa saradnicima;
e) kvaliteta vođenja postupka pri čemu se posebno ima u vidu:
- sposobnost rješavanja kompleksnih predmeta;
- priprema za suđenje kroz pravilno pripremanje glavne rasprave/pretresa, tačno definisanje radnji koje treba provesti na ročištu i dokaza koje treba izvesti, te koncentraciju dokaza;
- vođenje postupka u skladu sa načelom efikasnosti i ekonomičnosti, izbjegavanje neopravdanog odlaganja i odgađanja ročišta i poduzimanje zakonom propisanih mjera za osiguranje prisustva okrivljenog, odnosno parničnih stranaka, svjedoka i vještaka, poduzimanje mjera radi sprječavanja zloupotrebe procesnih prava stranaka i drugih učesnika u postupku, poštivanje zakonskih rokova u zakazivanju i nastavcima ročišta/pretresa/rasprava i poduzimanje zakonom propisanih radnji, koje moraju biti konstatovane u zapisnicima s ročišta, za okončanje spora kroz zaključenje sudske nagodbe;
- blagovremenost u izradi i otpremi sudskih odluka.
f) spremnost za prihvatanje dodatnog rada u vezi s vršenjem sudijske funkcije naročito mentorisanja, doprinos u radu suda ili sudskog odjeljenja (učestvovanje u izradi biltena suda i slične aktivnosti), međunarodna saradnja i saradnja u zakonodavnim postupcima (učestvovanje u radnim grupama za izradu zakona i drugih propisa).
(2) Izvori informacija za utvrđivanje ocjene analitičke kvalitete rada i odluka iz stava (1) ovoga člana su slijedeći:
a) mišljenje predsjednika sudskog odjeljenja koje je zasnovano na njegovom kontinuiranom praćenju i analizi rada sudije tokom perioda ocjenjivanja, kroz izvršavanje njegovih nadležnosti iz člana 17. Pravilnika o unutrašnjem sudskom poslovanju i člana 6. stav (3) ovih kriterija, uz obavezno navođenje poslovnog broja predmeta u koje je ostvaren uvid;
b) informacija odjeljenja neposredno višeg suda, osim za sudije sudova iz člana 21. ovih kriterija, koje se daje na način propisan članom 7. ovih kriterija;
c) zapisnici i izvještaji neposredno viših sudova u okviru saradnje propisane Pravilnikom o unutrašnjem sudskom poslovanju i drugim elementima pravnog okvira;
d) statistički izvještaj o prosječnom trajanju postupka u predmetima koje je sudija riješio u periodu ocjenjivanja;
e) statistički izvještaj o prosječnom trajanju postupaka u predmetima koje sudija nije riješio u periodu ocjenjivanja;
f) statistički izvještaj o broju održanih ročišta u predmetima koje je sudija riješio u periodu ocjenjivanja.
(3) Sudiji će se za analitičku kvalitetu rada i odluka u periodu ocjenjivanja dodijeliti najviše 10 (deset) bodova na osnovu procjene ocjenjivača prema izvorima informacija za utvrđivanje ocjene rada, prema sljedećoj skali:
a)
|
0 bodova;
|
b)
|
3 boda;
|
c)
|
5 bodova;
|
d)
|
8 bodova;
|
e)
|
10 bodova.
|
(4) Ocjena analitičke kvalitete rada i odluka mora biti posebno obrazložena pojedinačno za sve parametre iz stava (1) ovoga člana.
(5) Izvori informacija za utvrđivanje analitičke ocjene sudije koji je u periodu ocjenjivanja funkciju obavljao u dva suda formiraju se na osnovu informacija suda u kojem se sudija ocjenjuje i informacija prikupljenih od drugog suda.
(6) Ukoliko se u sudu ne može formirati izvor informacija iz stava (2) tačka a) ovoga člana zbog toga što u sudu nije imenovan predsjednik odjeljenja, predsjednik suda prati i analizira rada sudije tokom perioda ocjenjivanja i utvrđuje analitičku kvalitetu rada i odluka u skladu sa stavom (1) ovoga člana.
(7) U cilju utvrđenja analitičke ocjene rada i odluka za predsjednika odjeljenja, predsjednik suda prati i analizira rada predsjednika odjeljenja tokom perioda ocjenjivanja i utvrđuje analitičku kvalitetu rada i odluka u skladu sa stavom (1) ovoga člana.
ODJELJAK B - OCJENJIVANJE RADA SUDIJA APELACIONOG ODJELJENJA SUDA BOSNE I HERCEGOVINE, VRHOVNOG SUDA FEDERACIJE BOSNE I HERCEGOVINE, VRHOVNOG SUDA REPUBLIKE SRPSKE I APELACIONOG SUDA BRČKO DISTRIKTA BOSNE I HERCEGOVINE
Član 21.
(Elementi ocjene rada sudija sudova viših instanci)
(1) Sudije Apelacionog odjeljenja Suda Bosne i Hercegovine, Vrhovnog suda Federacije Bosne i Hercegovine, Vrhovnog suda Republike Srpske i Apelacionog suda Brčko Distrikta Bosne i Hercegovine ocjenjivat će se prema kriterijima koji su utvrđeni članom 17. i članom 20. ovih kriterija (kvantitet i analitička kvaliteta rada i odluka).
(2) Ocjena kvantiteta rada sudija iz stava (1) ovoga člana provest će se na osnovu pokazatelja za ostvarenu godišnju orijentacionu normu i procenta riješenih predmeta iz plana na način kako je to predviđeno u članu 17. stav (2), (3) i (4) ovih kriterija.
(3) Analitička kvaliteta rada i odluka sudija iz stava (1) ovoga člana utvrđivati će se procjenom sljedećih podkriterija:
a) vođenje postupka u skladu sa načelom efikasnosti i ekonomičnosti, izbjegavanje neopravdanog odlaganja i odgađanja ročišta i poduzimanje zakonom propisanih mjera za osiguranje prisustva okrivljenog, odnosno parničnih stranaka, svjedoka i vještaka, poduzimanje mjera radi sprječavanja zloupotrebe procesnih prava stranaka i drugih učesnika u postupku, poštivanje zakonskih rokova u zakazivanju i nastavcima ročišta/pretresa/rasprava;
b) način komunikacije sa strankama, drugim organima i odnos sa saradnicima;
c) blagovremenost u izradi i otpremi sudskih odluka;
d) spremnost za prihvatanje dodatnog rada u vezi s vršenjem sudijske funkcije, posebno mentorstva, doprinos u radu suda ili sudskog odjeljenja (učestvovanje u izradi biltena suda i slične aktivnosti), međunarodna saradnja i saradnja u zakonodavnim postupcima (učestvovanje u radnim grupama za izradu zakona i drugih propisa).
(4) Ocjenjivač će za utvrđivanje ocjene analitičke kvalitete rada i odluka sudija iz stava (1) ovoga člana koristiti podobne izvore informacija iz člana 20. stav (2) ovih kriterija.
POGLAVLJE IV - UTVRĐIVANJE OCJENE RADA
Član 22.
(Utvrđivanje ocjene rada)
(1) Ocjena rada sudija općinskih i osnovnih sudova, Osnovnog suda Brčko Distrikta Bosne i Hercegovine, okružnih privrednih sudova Republike Srpske, kantonalnih i okružnih sudova i Višeg privrednog suda Republike Srpske i Upravnog i Krivičnog odjeljenja Suda Bosne i Hercegovine, formira se na osnovu zbira ostvarenih bodova po pojedinačnim elementima ocjenjivanja, kako slijedi:
a)
|
do 50 bodova
|
nezadovoljavajuće
obavlja sudijsku funkciju;
|
b)
|
51 - 64 boda
|
zadovoljavajuće
obavlja sudijsku funkciju;
|
c)
|
65 - 80 bodova
|
dobro obavlja
sudijsku funkciju;
|
d)
|
81 - 94 boda
|
uspješno
obavlja sudijsku funkciju;
|
e)
|
95 - 100 bodova
|
izuzetno
uspješno obavlja sudijsku funkciju.
|
(2) Ocjena rada sudija općinskih i osnovnih sudova, Osnovnog suda Brčko Distrikta Bosne i Hercegovine, okružnih privrednih sudova Republike Srpske, kantonalnih i okružnih sudova i Višeg privrednog suda Republike Srpske i Upravnog i Krivičnog odjeljenja Suda Bosne i Hercegovine koji su tokom godine imali manje od deset odluka vraćenih od suda više instance, ne računajući odluke o odbacivanju pravnog lijeka, u skladu sa članom 17., članom 19. stav (1) tačka b) i stav (6) i (7) i članu 20. ovih kriterija, formira se na osnovu zbira ostvarenih bodova po pojedinačnim elementima ocjenjivanja, kako slijedi:
a)
|
do 33 boda
|
nezadovoljavajuće
obavlja sudijsku funkciju;
|
b)
|
34 - 41 bod
|
zadovoljavajuće
obavlja sudijsku funkciju;
|
c)
|
42 - 50 bodova
|
dobro obavlja
sudijsku funkciju;
|
d)
|
51 - 59 bodova
|
uspješno
obavlja sudijsku funkciju;
|
e)
|
60 - 65 bodova
|
izuzetno
uspješno obavlja sudijsku funkciju.
|
(3) Ocjena rada za sudije za koje nije predviđeno računanje statističke kvalitete odluka, u skladu sa članom 21. ovih kriterija, odnosno za sudije Apelacionog odjeljenja Suda Bosne i Hercegovine, Vrhovnog suda Federacije BiH, Vrhovnog suda Republike Srpske i Apelacionog suda Brčko Distrikta Bosne i Hercegovine, kao i za sudije kantonalnih i okružnih sudova koji postupaju isključivo u drugostepenim krivičnim predmetima, u skladu sa članom 17. i 20. ovih kriterija, formira se na osnovu zbira ostvarenih bodova po pojedinačnim elementima ocjenjivanja, kako slijedi:
a)
|
do 25 bodova
|
nezadovoljavajuće
obavlja sudijsku funkciju;
|
b)
|
26 - 31 bod
|
zadovoljavajuće
obavlja sudijsku funkciju;
|
c)
|
32 - 38 bodova
|
dobro obavlja
sudijsku funkciju;
|
d)
|
39 - 44 boda
|
uspješno
obavlja sudijsku funkciju;
|
e)
|
45 - 50 bodova
|
izuzetno
uspješno obavlja sudijsku funkciju.
|
Član 23.
(Mjere za unaprjeđenje rada)
(1) Ocjenjivač je dužan u svojoj ocjeni rada navesti moguće i potrebne mjere za unaprjeđenje rada sudije koji je ocijenjen sa ocjenom rada "nezadovoljavajuće obavlja sudijsku funkciju" ili "zadovoljavajuće obavlja sudijsku funkciju", kao što su promjena referata, organizacija interne edukacije u sudu, dodatna specifična obuka i slično, uključujući i angažman sudije mentora ako smatra da mu je potreban dodatni period stručne pomoći i potpora.
(2) Ocjenjivač može u svojoj ocjeni rada navesti i mjere za unaprjeđenje rada sudija koji su ocijenjeni sa ocjenom rada "dobro obavlja sudijsku funkciju" ili "uspješno obavlja sudijsku funkciju".
Član 24.
(Postupak ocjenjivanja rada)
Sadržaj obrazaca za ocjenu rada, postupak ocjenjivanja, podnošenje prigovora na ocjenu rada i odlučivanje po prigovoru na ocjenu rada uredit će se posebnim propisima koje donosi VSTV BiH.
POGLAVLJE V – PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Član 25.
(Obvezujuća tumačenja)
VSTV BiH daje tumačenja u pogledu pitanja koja se odnose na primjenu ovih kriterija.
Član 26.
(Prestanak važenja)
Kriteriji za ocjenu rada sudija u Bosni i Hercegovini ("Službeni glasnik BiH", broj 85/22) prestat će važiti nakon što se okonča postupak ocjenjivanja rada za 2024. godinu.
Član 27.
(Stupanje na snagu)
(1) Ovi kriteriji stupaju na snagu danom njihovog objavljivanja u "Službenom glasniku BiH", a primjenjivat će se počev od 01.01.2025. godine.
(2) Obrasci koji su predviđeni ovim kriterijima bit će objavljeni na internet portalu VSTV BiH.