Službeni glasnik BiH, broj 76/25
Ovaj akt nije unešen na bosanskom jeziku.
Na osnovu člana 25. stav (1) tačka e), člana 42. stav (2), a u vezi s čl. 12., 14. i 16. Zakona o konkurenciji ("Službeni glasnik BiH", br. 48/05, 76/07 i 80/09), rješavajući po Prijavi namjere koncentracije privrednog subjekta YUHOR-EXPORT d.o.o., Kablovska 29, Jagodina, Republika Srbija podnesene putem punomoćnika Igora Sjerikova, advokata iz Banja Luke, zaprimljenoj pod brojem UP-01-26-1-021-1/25 dana 23.07.2025. godine, Konkurencijsko vijeće, na 36. (tridesetšestoj) sjednici održanoj dana 05.11.2025. godine, je donijelo
ZAKLJUČAK
1. Odbacuje se Prijava namjere koncentracije privrednog subjekta YUHOR-EXPORT d.o.o., Kablovska 29, Jagodina, Republika Srbija koja se odnosi na kupovinu 100% udjela u privrednom subjektu FOOD STAR PLUS d.o.o. Đorđa Kratovca 33, Voždovac - Beograd, Republika Srbija radi nepostojanja obaveze prijave, u smislu člana 14. stav (1) Zakona o konkurenciji.
2. Obavezuje se privredni subjekt YUHOR-EXPORT d.o.o., Kablovska 29, Jagodina, Republika Srbija da uplati administrativnu taksu u ukupnom iznosu od 1.000,00 KM (hiljadu konvertibilnih maraka) u korist Budžeta institucija Bosne i Hercegovine.
3. Ovaj Zaključak bit će objavljen u "Službenom glasniku BiH", službenim glasnicima entiteta i Brčko Distrikta Bosne i Hercegovine.
Obrazloženje
Konkurencijsko vijeće je dana 23.07.2025. godine, zaprimilo pod brojem UP-01-26-1-021-1/25 (putem e-maila) Prijavu namjere koncentracije privrednog subjekta YUHOR-EXPORT d.o.o., Kablovska 29, Jagodina, Republika Srbija (u daljem tekstu: Podnosilac prijave ili Yuhor), podnesenu putem punomoćnika, Igora Sjerikova, advokata iz Banja Luke, koja se odnosi na kupovinu 100% udjela u privrednom subjektu FOOD STAR PLUS d.o.o. Đorđa Kratovca 33, Voždovac, Beograd, Republika Srbija u smislu člana 12. stav 1. tačka b) pod 1) Zakona o konkurenciji ("Službeni glasnik BiH", br. 48/05, 76/07 i 80/09) (u daljem tekstu: Zakon).
Navedeno je dostavljeno i pismenim putem dana 24.07.2025. godine (protokolisano pod istim brojem) te je dostavljena određena dokumentacija (u neovjerenim kopijama izuzev Punomoći koja je dostavljena u originalu).
S obzirom da Prijava nije bila kompletna, Konkurencijsko vijeće je aktom broj UP-01-26-1-021-2/25 od dana 24.07.2023. godine, zatražilo dopunu iste.
Podnosilac prijave je aktom zaprimljenim pod brojem UP-01-26-1-021-4/25 od 28.07.2025. godine dostavio određeni dio dokumentacije (u originalu ili ovjerenoj kopiji), te dana 04.08.2025. godine aktom zaprimljenim pod brojem UP-01-26-1-021-6/25 zatražio produženje roka za dodatnih 15 dana za dostavu traženog, koje mu je i odobreno aktom broj UP-01-26-1-021-8/25.
Podnosilac Prijave je Prijavu namjere koncetracije dopunio dana 12.08.2025 godine podneskom zaprimljenim pod brojem UP-01-26-1-021-9/25 (dokaz o uplati admnistrativne takse dostavio je i e-mailom dana 04.08.2025. godine - UP-01-26-1-021-7/25).
Konkurencijsko vijeće je zatražilo aktom broj UP-01-26-1-021-10/25 od 01.09.2025. godine, dodatna pojašnjenja, te je Podnosilac Prijave dostavio traženo aktom zaprimljenim pod brojem UP-01-26-1-021-12/25 dana 17.09.2025. godine, kao i dopunu istog zaprimljenu pod brojem UP-01-26-1-021-14/25 dana 13.10.2025. godine.
Prijava je podnesena u propisanom roku u smislu člana 16. stav (1) Zakona, te uvidom u dostavljenu dokumentaciju utvrđeno je, da je uplaćena administrativna taksa.
Po prijemu dokumentacije Konkurencijsko vijeće je utvrdilo da je Prijava kompletna i izdalo Potvrdu o prijemu kompletne i uredne Prijave, u skladu sa članom 30. stav (3) Zakona, dana 04.11.2025. godine, pod brojem UP-01-26-1-021-15/25 , te istu dostavili aktom pod brojem UP-01-26-1-021-16/25.
Podnosilac prijave je naveo, u skladu s članom 30. stav (2) Zakona, da je izvan teritorije Bosne i Hercegovine, Prijavu podnio i ovlaštenom tijelu za ocjenu koncentracije u Republici Srbiji i ista je odobrena od strane Komisije za zaštitu konkurencije Republike Srbije (Rješenje broj 6/0-02-858/2025-7 od 12.09.2025. godine).
1. Učesnici koncentracije
Učesnici predmetne koncentracije su privredni subjekt YUHOR-EXPORT d.o.o., Kablovska 29, Jagodina, Republika Srbija i FOOD STAR PLUS d.o.o. Đorđa Kratovca 33, Voždovac, Beograd, Republika Srbija.
1.1. Privredni subjekt YUHOR-EXPORT d.o.o., Kablovska 29, Jagodina, Republika Srbija - YUHOR
Privredni subjekt YUHOR-EXPORT d.o.o., Kablovska 29, Jagodina, Republika Srbija (u daljem tekstu: Podnosilac prijave ili Yuhor) je upisan u Registar privrednih subjekta Republike Srbije pod brojem 07606036, i u vlasništvu je privrednih subjekata sa sljedećim učešćima: Delta Agrar d..o.o. Beograd 85,27707% i Delta real Estate d.o.o. Beograd 14,72293%.
Privredni subjekt Yuhor je dio grupacije (..)
1 koja obuhvata veliki broj privrednih subjekata koju posluju u okviru navedene grupacije kako u Bosni i Hercegovini, tako i u inostranstvu.
Pretežna registovana djelatnost privrednog subjekta Yuhora je proizvodnja i prodaja mesnih prerađevina.
Privredni subjekat Yuhor nema povezanih društava u Bosni i Hercegovini ali je (..) prisutna na tržištu Bosne i Hercegovine putem dole navedenih privrednih subjekata:
- (..)
- (..)
- (..)
- (..)
- (..)
- (..)
1.2. Privredni subjekt FOOD STAR PLUS d.o.o. Đorđa Kratovca 33, Voždovac, Beograd, Republika Srbija - Ciljno društvo
Privredni subjekt FOOD STAR PLUS d.o.o. Đorđa Kratovca 33, Voždovac, Beograd, Republika Srbija registrovano je u Registru privrednih subjekata Republike Srbije, pod brojem (MBS): 21063258 (u daljem tekstu: FOOD STAR PLUS ili Ciljno društvo).
Privredni subjekat FOOD STAR PLUS je u vlasništvu privrednog subjekta MEAT PROCESSING CONSULTING d.o.o. Jurija Gagarina, Beograd, Republika Srbija sa 99,999528300000%, fizičkog lica Marija Stojanovića 0,000009430000% i fizičkog lica Svetlane Simić 0,000037740000% (koja je ujedno i 100% vlasnik privrednog subjekta MEAT PROCESSING CONSULTING).
Osnovna registrovana poslovna djelatnost privrednog subjekta FOOD STAR PLUS je prerada i konzervisanje živinskog mesa koje obuhvata: klanje, pripremu i pakovanje živine, proizvodnju svježeg, rashlađenog ili zamrznutog živinskog mesa, proizvodnju jestivih masnoća od živine i proizvodnju perja i paperja.
Privredni subjekat FOOD STAR PLUS nema povezanih niti zavisnih društava.
2. Pravni okvir ocjene koncentracije
Konkurencijsko vijeće je u provođenju postupka ocjene dopuštenosti predmetne koncentracije primijenio odredbe Zakona, Odluke o načinu podnošenja prijave i kriterijima za ocjenu koncentracija privrednih subjekta i Odluke o utvrđivanju relevantnog tržišta ("Službeni glasnik BiH", br. 18/06 i 34/10).
Pored navedenih odredbi, Konkurencijsko vijeće se u skladu sa članom 43. stav (7) Zakona koristilo sudskom praksom Evropskog suda i odlukama Evropske komisije, kao i kriterijima i standardima iz Uredbe Vijeća EK broj 139/2004.
3. Pravni osnov predmetne transakcije
Pravni osnov predmetne transakcije je Predugovor o kupoprodaji udjela potpisan dana 09.07.2025 godine između privrednog subjekta Yuhor kao kupca i privrednog subjekta MEAT PROCESSING CONSULTING, fizičkog lica Marija Stojanovića i fizičkog lica Svetlane Simić kao prodavaca kojim se utvrđuju uslovi za zaključenje Ugovora o kupoprodaji udjela prodavaca koji predstavljaju 100% kapitala u privrednom subjektu FOOD STAR PLUS.
Strane potpisnice su se dogovorile da po ispunjenju uslova predviđenih Predugovorom da će pristupiti zaključenju Ugovora o kupoprodaji udjela, čime će privredni subjekat Yuhor steći 100 % udjela u privrednom subjektu FOOD STAR PLUS kao Ciljnom društvu.
Podnosilac prijave navedenu transakciju obrazlaže na način da će time zaokružiti proces proizvodnje robe, s obzirom da se Ciljno društvo prevashodno bavi prethodnom fazom procesa (klanje, rasijecanje, i pakovanje svježeg pilećeg mesa), a u kome dijelu procesa Podnosilac prijave nije učestvovao, te navedena koncetracija ne predstavlja bilo kakvu opasnost po konkurenciju na relevantnom tržištu.
Slijedom navedenog, predmetna koncentracija predstavlja sticanje neposredne kontrole privrednog subjekta Yuhor nad privrednim subjektom FOOD STAR PLUS u smislu člana 12. stav 1. tačka b. pod 1) Zakona.
4. Relevantno tržište predmetne koncentracije
Relevantno tržište koncentracije, u smislu člana 3. Zakona, te čl. 4. i 5. Odluke o utvrđivanju relevantnog tržišta, čini tržište određenih proizvoda/usluga koje su predmet obavljanja djelatnosti na određenom geografskom tržištu.
Prema odredbi člana 4. Odluke o utvrđivanju relevantnog tržišta, relevantno tržište u proizvodnom smislu obuhvaća sve proizvode i/ili usluge koje potrošači i/ili korisnici smatraju međusobno zamjenjivim, pod prihvatljivim uslovima, imajući u vidu posebno njihove bitne osobine, kvalitet, uobičajenu namjenu, način upotrebe, uslove prodaje i cijene.
Nadalje prema članu 5. Odluke o utvrđivanju relevantnog tržišta, relevantno tržište u geografskom smislu obuhvaća cjelokupnu ili dio teritorije Bosne i Hercegovine na kojem privredni subjekt djeluje u prodaji i/ili kupovini relevantnog proizvoda pod jednakim ili dovoljno ujednačenim uslovima i koji to tržište bitno razlikuje od uslova tržišne konkurencije na susjednim geografskim tržištima.
Podnosilac prijave je kao relevantno tržište naveo tržište prerade i konzervisanja živinskog mesa s obzirom da je privredni subjekt FOOD STAR PLUS kao Ciljno društvo registrovano za obavljanje navedene djelatnosti.
Navedena djelatnost obuhvata klanje, pripremu i pakovanje živine, proizvodnju svježeg, rashlađenog ili zamrznutog živinskog mesa, proizvodnju jestivih masnoća od živine i proizvodnju perja i paperja.
Privredni subjekt Yuhor kao Podnosilac prijave ne učestvuje na relevantom tržištu, s obzirom da se Ciljno društvo prevashodno bavi prethodnom fazom procesa (klanje, rasijecanje, i pakovanje svježeg pilećeg mesa), a u kome dijelu procesa Podnosilac prijave nije učestvovao.
Stoga, relevantno tržište proizvoda/usluga uzimajući u obzir pretežitu registrovanu djelatnost Ciljnog društva određeno je kao tržište prerade i konzervisanja živinskog mesa.
S obzirom da je privredni subjekat Yuhor prisutan na teritoriju Bosne i Hercegovine ali na drugom tržištu (prodaja mesnih prerađevina), dok Ciljno društvo je počelo da učestvuje na relevatnom tržištu u BiH u 2025. godini, kao geografsko tržište je određeno tržište Bosne i Hercegovine.
Slijedom iznesenog relevantno tržište predmetne koncentracije je tržište prerade i konzervisanja živinskog mesa u Bosni i Hercegovini.
5. Obaveza prijave koncentracije
Obaveza prijave koncentracije privrednih subjekata sa sjedištem u Bosni i Hercegovini, u smislu člana 14. stav (1) pod b) Zakona, u vezi sa članom 2. Odluke o načinu podnošenja prijave i kriterijima za ocjenu koncentracije privrednih subjekata, postoji ako ukupni godišnji prihod svakog od najmanje dva privredna subjekta učesnika koncentracije ostvaren prodajom roba i/ili usluga na tržištu Bosne i Hercegovine iznosi najmanje 8.000.000,00 KM po završnom računu u godini koja je prethodila koncentraciji, ili ako je njihov zajednički udio na relevantnom tržištu veći od 40,00%.
Prema podacima iz Prijave, ukupni godišnji prihodi privrednih subjekata učesnika koncentracije (i njihovih povezanih privrednih subjekata), na dan 31. decembar 2024. godine, kao godini koja prethodi koncentraciji, iznosi:
Tabela 1.
|
|
Delta grupa*
|
FOOD STAR PLUS
|
|
|
KM
|
KM
|
|
Svijet
|
(..)
|
(..)
|
|
BiH
|
(..)
|
(..)
|
Izvor: Podaci iz Prijave o namjeri koncentracije
* u okviru ostvarenih prihoda Delta grupe sadržani su prihodi privrednog subjekta Yuhor i to na svjetskom tržištu u iznosu od (..), a na BiH tržištu (..)
Godišnji prihodi učesnika koncentracije predstavljaju ukupne prihode (bez poreza na dodatnu vrijednost i drugih poreza koji se direktno odnose na učesnike koncentracije na tržištu Bosne i Hercegovine), u smislu člana 9. tačka h) Odluke o načinu podnošenja prijave i kriterijima za ocjenu koncentracija privrednih subjekta.
(..) s obzirom da je počeo da učestvuje na relevatnom tržištu u BiH u 2025 godini gdje je za period od 01.01.-22.07. 2025. godine ostvario prihod u iznosu od (..) te je procjena da će do kraja 2025. godine ostvariti prihod u ukupnom iznosu od (..).
Konkurencijsko vijeće je utvrdilo da su učesnici predmetne koncentracije ispunili uslov ukupnog godišnjeg prihoda na svjetskom tržištu svih učesnika na tržištu u iznosu od 100.000.000 KM, u smislu člana 14. stav (1) tačka a) Zakona te nisu ispunili uslov pojedinčanog ukupnog godišnjeg prihoda svakog učesnika u koncetraciji ostvarenog na tržištu Bosne i Hercegovine, koji treba da iznosi najmanje 8.000.000 KM u smislu člana 14. stav (1) tačka b) Zakona (Tabela 1.).
5.1. Udjeli učesnika namjeravane koncentracije i njihovih konkurenata na relevatnom tržištu
Tabela 2. Prikaz udjela tržišnih konkurenata na relevatnom tržištu u 2024. godini
|
R.b.
|
Naziv privrednog subjekta
|
Ostvareni prihod
|
Tržišno učešće %
|
|
(..)
|
(..)
|
(..)
|
(..)
|
|
(..)
|
(..)
|
(..)
|
(..)
|
|
(..)
|
(..)
|
(..)
|
(..)
|
|
(..)
|
(..)
|
(..)
|
(..)
|
|
(..)
|
(..)
|
(..)
|
(..)
|
|
(..)
|
(..)
|
(..)
|
(..)
|
|
(..)
|
(..)
|
(..)
|
(..)
|
|
(..)
|
(..)
|
(..)
|
(..)
|
|
(..)
|
(..)
|
(..)
|
(..)
|
|
(..)
|
(..)
|
(..)
|
(..)
|
|
|
|
|
|
*ciljno društvo Food star Plus je počelo da posluje na relevatnom tržištu BiH u 2025 godini, te prema ostvarenim prihodima za period od 01.01.-22.07. 2025. godine u iznosu (..) od kao i procjena da će do kraja 2025. godine ostvariti prihod u ukupnom iznosu od (..) što bi prema njihovim procjenama iznosilo (..) za 2025. godinu - te isti nije uključen u tabelarni prikaz s obzirom da nije poslovao u 2024. godini
** ciljno društvo Food star Plus je u 2025. godini ostvarilo prihod u BiH prodajom poluproizvoda - mehanički separisano meso (pileće) za dalju preradu
*** procjena tržišnog učešća je vršena na osnovu ostvarenih prihoda privrednih subjekata na relevatnom tržištu prema šifri djelatnosti 10.12.- djelatnost prerade i konzervisanja živinskog mesa - izvor APIF i FIA
U tabeli 2. prikazani su tržišni udjeli konkurenata na relevatnom tržištu u 2024 godini, dok privredni subjekat Yuhor kao Podnosilac prijave nije bio učesnik na istom a Ciljno društvo Food star Plus je počelo da posluje na relevatnom tržištu BiH u 2025 godini, te prema ostvarenim prihodima za period od 01.01.-22.07. 2025. godine u iznosu od (..) kao i procjena da će do kraja 2025 godine ostvariti prihod u ukupnom iznosu od (..) što bi prema njihovim procjenama iznosilo (..) za 2025 godinu uzimajući u obzir podatke o ostvarenim prihodima konkurenata na relavatnom tržištu u 2024. godini.
Prema navedenim podacima, učesnici koncetracije nisu ispunili uslov iz člana 14. stav 1. tačka b) u pogledu tržišnog udjela s obzirom da Yuhor nije učesnik na relevatnom tržištu, dok Ciljno društvo je tek u 2025. godini počelo sa poslovanjem na istom, te prema njihovoj procjeni tržišnog učešća Ciljnog društva za 2025. godinu u iznosu od (..) neće dovesti do bilo koje značajne promjene na istom.
6. Ocjena prijave koncentracije
Konkurencijsko vijeće je u postupku ocjene podnesene Prijave kao i dostavljene dokumentacije, utvrdilo kako ne postoji obaveza prijave koncetracije (tabela 1. i 2.) u skladu sa članom 14. stav (1) Zakona, te je odlučeno kao u dispozitivu.
7. Administrativna taksa
Podnosilac Prijave na ovaj Zaključak, u skladu sa članom 2. Tarifni broj 108. tačka c) Odluke o visini administrativnih taksi u vezi sa procesnim radnjama pred Konkurencijskim vijećem ("Službeni glasnik BiH", br. 30/06, 18/11 i 75/18) dužan je platiti administrativnu taksu u ukupnom iznosu od 1.000,00 KM u korist Budžeta institucija Bosne i Hercegovine.
8. Pouka o pravnom lijeku
Protiv ovog Zaključka nije dozvoljena žalba.
Nezadovoljna strana može pokrenuti upravni spor pred Sudom Bosne i Hercegovine u roku od 30 dana od dana prijema, odnosno objave ovoga Zaključka.