Službeni glasnik BiH, broj 68/25

Na osnovu člana 12. stav (3) tačka a) Zakona o sistemu državne pomoći u Bosni i Hercegovini ("Službeni glasnik BiH", br. 10/12 i 39/20) i člana 193. Zakona o upravnom postupku ("Službeni glasnik BiH", br. 29/02, 12/04, 88/07, 93/09, 41/13 i 53/16), rješavajući u postupku prethodne (ex ante) kontrole usklađenosti državne pomoći s propisima o državnoj pomoći, pokrenutom na osnovu prijave Ministarstva privrede i preduzetništva Republike Srpske za odobrenje državne pomoći sadržane u Prijedlogu uredbe o dodjeli podsticaja za investicije od posebnog značaja, Vijeće za državnu pomoć Bosne i Hercegovine na 171. sjednici, održanoj 23. oktobra 2025. godine, donijelo je sljedeće


RJEŠENJE








1. Odobrava se državna pomoć u obliku podsticaja sadržana u Prijedlogu uredbe o dodjeli podsticaja za investicije od posebnog značaja, jer je u skladu sa Zakonom o sistemu državne pomoći u Bosni i Hercegovini.

2. Ovo rješenje bit će objavljeno u "Službenom glasniku BiH", službenim glasilima entiteta i Brčko Distrikta Bosne i Hercegovine.

Obrazloženje


1. Zahtjev za pokretanje postupka


Vijeće za državnu pomoć Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Vijeće) zaprimilo je 2.10.2025. godine, pod brojem UP/I 03-26-1-74-1/25, prijavu Ministarstva privrede i preduzetništva Republike Srpske za odobrenje državne pomoći sadržane u Prijedlogu uredbe o dodjeli podsticaja za investicije od posebnog značaja.

U smislu člana 14. stav (1) Zakona o sistemu državne pomoći u Bosni i Hercegovini (u daljnjem tekstu: Zakon), Ministarstvo finansija Republike Srpske je svojim aktom dalo konsultativno mišljenje, broj 06.10/421-339-1/25 od 26.9.2025. godine, na prijavu državne pomoći Ministarstva privrede i preduzetništva Republike Srpske za odobrenje državne pomoći sadržane u Prijedlogu uredbe o dodjeli podsticaja za investicije od posebnog značaja te u prilogu, shodno odredbi člana 12. stav (2) Zakona, dostavilo Vijeću Obrazac za prijavu državne pomoći Ministarstva privrede i preduzetništva Republike Srpske.

Uz Obrazac za prijavu državne pomoći (u daljnjem tekstu: Obrazac prijave) podnosilac je dostavio Prijedlog uredbe o dodjeli podsticaja za investicije od posebnog značaja s pratećim obrazloženjem.

2. Primijenjeni propisi


Osim odredbi Zakona, Vijeće je u postupku primijenilo i odredbe Uredbe o namjeni, kriterijima i uslovima za dodjelu državne pomoći u Republici Srpskoj ("Službeni glasnik Republike Srpske", broj 111/20).

U skladu s odredbom člana 4. stav (1) Uredbe o namjeni, kriterijima i uslovima za dodjelu državne pomoći u Republici Srpskoj kojom je propisano da se državna pomoć može dodijeliti ako program (shema) ili pojedinačni projekat državne pomoći ispunjava uslove iz ove uredbe i člana 71. stav 2. Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju između Evropskih zajednica i Bosne i Hercegovine ("Službeni glasnik BiH", broj 5/08 - izdanje međunarodni ugovori) (u daljnjem tekstu: SSP), Vijeće je obavezano da prilikom ocjene zahtjeva za dodjelu državne pomoći primjenjuje ne samo pravo BiH nego da na odgovarajući način primijeni i kriterije i uslove koji proizlaze iz primjene konkurencijskih pravila važećih u Zajednici i instrumenata za tumačenje koje su usvojile institucije Zajednice. Osim Uredbom o namjeni, kriterijima i uslovima za dodjelu državne pomoći u Republici Srpskoj, obaveza primjene navedenih kriterija i uslova Vijeću je propisana odredbom člana 71. stav 1. tačka c) SSP-a koji glasi: Konkurencija i druge ekonomske odredbe "1. Sljedeće je nespojivo s propisnim funkcioniranjem ovog sporazuma, u mjeri u kojoj može uticati na trgovinu između Zajednice i Bosne i Hercegovine: (c) svaka državna pomoć kojom se narušava ili prijeti narušavanju konkurencije davanjem prednosti određenim preduzećima ili određenim proizvodima.", te stavom 2. istog člana koji glasi: "2. Svaka praksa suprotna ovom članu ocjenjivat će se na osnovu kriterija koji proizlaze iz primjene konkurencijskih pravila važećih u Zajednici, posebno čl. 81, 82, 86. i 87. Ugovora o osnivanju Evropske zajednice (u daljnjem tekstu: Ugovor o EZ) i instrumenata za tumačenje koje su usvojile institucije Zajednice."

Kako odredbama Zakona i Uredbe o namjeni, kriterijima i uslovima za dodjelu državne pomoći u Republici Srpskoj nisu detaljno obrazloženi kriteriji i uslovi iz pojma/definicije državne pomoći, kriteriji i uslovi za dodjelu državne pomoći, Vijeće je u konkretnom slučaju u svrhu poređenja, shodno članu 71. stav 2. SSP-a, uzelo u obzir i sljedeći propis Evropske unije:

- Obavještenje Komisije o pojmu državne pomoći iz člana 107. stav 1. Ugovora o funkcioniranju Evropske unije ("Službeni list Evropske unije", serija C, broj 262/1, 19.7.2016) (u daljnjem tekstu: Obavještenje Komisije (2016/C 262/01)).

3. Utvrđivanje činjenica


Na osnovu dostavljenih podataka, Vijeće je u postupku utvrdilo sljedeće:

3.1. Predmet prijave državne pomoći


Predmet prijave je odobrenje državne pomoći u obliku podsticaja sadržane u Prijedlogu uredbe o dodjeli podsticaja za investicije od posebnog značaja (u daljnjem tekstu: Prijedlog uredbe).

Pravni osnov za donošenje Prijedloga uredbe sadržan je u Zakonu o podsticajima u privredi Republike Srpske ("Službeni glasnik Republike Srpske", broj 107/24).

Predmetnim prijedlogom uredbe uređuju se uslovi, kriteriji i postupak ostvarivanja prava na podsticaj za investicije od posebnog značaja. U članu 2. Prijedloga uredbe navodi se da je cilj dodjele podsticaja za investicije od posebnog značaja jačanje konkurentnosti privrede Republike Srpske na osnovu podsticanja novog zapošljavanja, ravnomjernog regionalnog razvoja, transfera novih tehnologija, kao i ostvarivanje drugih pozitivnih ekonomsko-socijalnih efekata na ekonomski razvoj Republike Srpske.

Odredbama člana 3. Prijedloga uredbe propisano je da se pravo na podsticaj ostvaruje na osnovu projekta, koji za predmet može imati: novo zapošljavanje, investicije u materijalna i nematerijalna sredstva i novo zapošljavanje s investicijama u materijalna i nematerijalna sredstva. Rezultati i efekti koji se mogu očekivati realizacijom projekta su: unapređenje efikasnosti poslovanja i tehnološkog razvoja, unapređenje konkurentnosti jedinice lokalne samouprave u kojoj se investicija realizira, podsticanjе regionalnog razvoja i otvaranje novih radnih mjesta te unapređenje vještina radnika.

Prema odredbama člana 5. Prijedloga uredbe, novo zapošljavanje podrazumijeva zasnivanje radnog odnosa na neodređeno vrijeme s punim radnim vremenom s najmanje 100 radnika na teritoriji razvijene i srednje razvijene jedinice lokalne samouprave, odnosno najmanje 50 radnika na teritoriji nerazvijene i izrazito nerazvijene jedinice lokalne samouprave. Također, istim članom je propisano da prosječna plaća novozaposlenih radnika iznosi najmanje prosječnu plaću u Republici Srpskoj, prema podacima Republičkog zavoda za statistiku za kalendarsku godinu koja prethodi tekućoj kalendarskoj godini u kojoj se realiziraju projektne aktivnosti. Novo zapošljavanje utvrđuje se upoređivanjem broja zaposlenih radnika u periodu realizacije projekta s danom na koji je privredni subjekat imao najveći broj zaposlenih na određeno i neodređeno vrijeme u periodu od 12 mjeseci prije dana podnošenja zahtjeva za dodjelu podsticaja ili u periodu poslovanja, ako privredni subjekat obavlja djelatnost kraće od 12 mjeseci.

Članom 5. stav (4) Prijedloga uredbe propisano je da investicije u materijalna i nematerijalna sredstva podrazumijevaju ulaganje od najmanje 10.000.000 KM bez PDV-a na teritoriji razvijene i srednje razvijene jedinice lokalne samouprave, odnosno najmanje 5.000.000 KM bez PDV-a na teritoriji nerazvijene i izrazito nerazvijene jedinice lokalne samouprave, dok je u stavu (5) istog člana navedeno da se predmetne investicije odnose na početna ulaganja koja su kao takva utvrđena u Uredbi o namjeni, kriterijima i uslovima za dodjelu državne pomoći u Republici Srpskoj.

Shodno članu 7. Prijedloga uredbe, podsticajima se sufinansira dio prihvaćenih ulaganja koje privredni subjekat ima na realizaciji ugovora, a prihvaćena ulaganja predstavljaju investiciju privrednog subjekta koja se može prepoznati i prihvatiti da je učinjena s ciljem realizacije aktivnosti iz projekta, isključivo tokom njegovog trajanja.

U skladu s članom 7. st. (3) i (4) Prijedloga uredbe, prihvaćenim se smatraju ulaganja u materijalna i nematerijalna sredstva. Ulaganja u materijalna sredstva su ulaganja u zemljište, zgrade, proizvodne pogone, kao i nabavka novih mašina i opreme za velike privredne subjekte ili nabavka mašina i opreme koji nisu stariji od tri godine za srednje i male privredne subjekte, a koji imaju ekološke certifikate. Shodno članu 7. st. (5) i (6), ulaganja u nematerijalna sredstva su ulaganja u patente i licence, dok se kao prihvaćena ulaganja za novo zapošljavanje priznaju uplaćeni porezi i doprinosi za period do dvije godine za novozaposlene radnike.

Shodno članu 9. Prijedloga uredbe, pravo na podsticaj mogu ostvariti privredni subjekti koji imaju pretežnu djelatnost iz prerađivačke industrije ili usluga u ugostiteljstvu ili turizmu ili iz oblasti informaciono-komunikacionih tehnologija.

Odredbama člana 11. stav (4) tačka 4) podtačke 1. i 2. propisano je da je podnosilac zahtjeva za dodjelu podsticaja saglasan da nastavi s obavljanjem djelatnosti za koju se ostvari podsticaj u istoj jedinici lokalne samouprave u periodu od najmanje pet godina za velike privredne subjekte ili najmanje tri godine za srednje i male privredne subjekte, te da se broj radnika dostignut za vrijeme trajanja projekta ne smanjuje u periodu od najmanje pet godina za velike privredne subjekte ili najmanje tri godine za srednje i male privredne subjekte.

Sredstva za podsticaje osiguravaju se u budžetu Ministarstva privrede i preduzetništva Republike Srpske u skladu sa zaključenim ugovorima. Ukupan iznos podsticaja po pojedinačnom korisniku odobrava Vlada Republike Srpske, na osnovu prijedloga Komisije za dodjelu podsticaja koju Vlada imenuje. Shodno članu 20. Prijedloga uredbe, Ministarstvo privrede i preduzetništva Republike Srpske zaključuje ugovor o dodjeli podsticaja s korisnikom na osnovu odluke Vlade Republike Srpske o odobrenju projekta. Podsticaji se isplaćuju po realizaciji ugovornih obaveza, odnosno po zapošljavanju radnika i ulaganjima u materijalna i nematerijalna sredstva.

U skladu s odredbama člana 18. Prijedloga uredbe, Komisija za dodjelu podsticaja vrši ocjenu zahtjeva korisnika sa aspekta projektnih i drugih poslovnih podataka prema sljedećim kriterijima: novo zapošljavanje, vrijednost investicije, ravnomjerni regionalni razvoj, uticaj investicije na plaće novozaposlenih radnika, pozicioniranje u međunarodnim lancima vrijednosti, primjena novih i ekološki prihvatljivih tehnologija, reference investitora, unapređenje konkurentnosti, ekonomsko-finansijska ocjena projekta i planirana prosječna plaća novozaposlenih radnika.

Ukupan iznos podsticaja koji se može odobriti privrednom subjektu, a u zavisnosti od predmeta projekta, definiran je odredbom člana 19. stav (1) Prijedloga uredbe i utvrđuje se na sljedeći način:

1) za novo zapošljavanje iz člana 5. stav (1) Prijedloga uredbe u visini uplaćenih poreza i doprinosa po novozaposlenom radniku u toku perioda realizacije projekta, a koji se računa najduže za period do dvije godine, počev od dana zasnivanja radnog odnosa;

2) za investicije u materijalna i nematerijalna sredstva iz člana 5. stav (4) Prijedloga uredbe u skladu s vrstom investicije, i to:

- u materijalna sredstva u visini do 30% iznosa prihvaćenih ulaganja, a najviše do 5.000.000 KM,

- u nematerijalna sredstva u visini do 30% iznosa prihvaćenih ulaganja, a najviše do 100.000 KM.

Stavom (2) istog člana Prijedloga uredbe propisano je da, u slučaju da projekat za predmet ima novo zapošljavanje s investicijama u materijalna i nematerijalna sredstva, iznos podsticaja se utvrđuje kombinacijom načina iz člana 19. stav (1), pri čemu je privredni subjekat dužan da najmanje jedan predmet projekta realizira u minimalnoj vrijednosti investicije ili broja radnika koji su propisani članom 5. st. (1) i (4) Prijedloga uredbe, a da drugi predmet planira i ostvari najmanje u procentu od 50% od minimalne vrijednosti investicije ili broja radnika iz člana 5. st. (1) i (4) Prijedloga uredbe.

Shodno članu 19. stav (3) Prijedloga uredbe, ukupan iznos podsticaja koji se odobrava određuje se u apsolutnom iznosu, pri čemu taj iznos ne može preći gornju granicu do koje je dozvoljeno dodijeliti ukupan iznos državne pomoći u skladu s propisima kojima se uređuju pravila za dodjelu državne pomoći.

3.2. Mišljenje organa za provođenje Zakona na prijavu državne pomoći


U smislu člana 14. stav (1) Zakona o sistemu državne pomoći u Bosni i Hercegovini (u daljnjem tekstu: Zakon), Ministarstvo finansija Republike Srpske je svojim aktom dalo konsultativno mišljenje, broj 06.10/421-339-1/25 od 26.9.2025. godine, na prijavu državne pomoći Ministarstva privrede i preduzetništva Republike Srpske za odobrenje državne pomoći sadržane u Prijedlogu uredbe o dodjeli podsticaja za investicije od posebnog značaja.

U navedenom mišljenju Ministarstvo finansija Republike Srpske ističe da podsticaji za investicije od posebnog značaja koji se dodjeljuju shodno Prijedlogu uredbe predstavljaju državnu pomoć iz člana 3. stav (1) Zakona te da Prijedlog uredbe predstavlja shemu državne pomoći, shodno članu 3. stav (4) Zakona.

Također, u svom mišljenju Ministarstvo finansija Republike Srpske navelo je da je Prijedlog uredbe usklađen s čl. 8, 9, 10, 11, 12. i 14. Uredbe o namjeni, kriterijima i uslovima za dodjelu državne pomoći u Republici Srpskoj, koji se odnose na državnu pomoć za promoviranje regionalnog razvoja.

4. Donošenje odluke


Vijeće je razmatralo prijavu Ministarstva privrede i preduzetništva Republike Srpske na 171. sjednici, održanoj 23. oktobra 2025. godine. Prilikom donošenja odluke, Vijeće je uzelo u obzir cjelokupnu dostavljenu dokumentaciju.

Vijeće je prvenstveno tokom postupka trebalo utvrditi da li dodjela pomoći u obliku podsticaja sadržanih u Prijedlogu uredbe predstavlja državnu pomoć iz člana 3. stav (1) Zakona.

Prilikom utvrđivanja da li dodjela pomoći u obliku podsticaja korisnicima koji ostvare pravo na njih na osnovu Prijedloga uredbe predstavlja državnu pomoć, Vijeće je razmotrilo jesu li ispunjeni svi uslovi iz člana 3. stav (1) Zakona, odnosno da li je riječ o transferu državnih sredstava; da li se dodjelom predmetnih podsticaja korisnicima pruža ekonomska prednost koju oni ne bi stekli u normalnim tržišnim uslovima, odnosno putem vlastite efikasnosti poslovanja; da li se predmetni podsticaji dodjeljuju korisnicima na selektivnoj osnovi odnosno na selektivan način, čime se daje prednost određenim privrednim subjektima ili određenim privrednim sektorima i da li se dodjelom predloženih podsticaja narušava ili postoji opasnost od narušavanja konkurencije na tržištu, stavljanjem u povoljniji položaj određenih privrednih subjekata ili proizvodnje ili trgovine određenih proizvoda ili pružanja određenih usluga u mjeri u kojoj to utiče na ispunjavanje međunarodnih obaveza Bosne i Hercegovine iz ove oblasti odnosno na trgovinu između Bosne i Hercegovine i EU.

Vijeće je u postupku utvrdilo da je uslov iz člana 3. stav (1) Zakona koji se odnosi na prijenos državnih sredstava ispunjen, budući da se sredstva za podsticaje isplaćuju iz budžeta Ministarstva privrede i preduzetništva Republike Srpske u skladu sa zaključenim ugovorima.

Kada je u pitanju drugi uslov iz člana 3. stav (1) Zakona, Vijeće je u postupku utvrdilo da je on ispunjen, jer će dodjelom predmetnih podsticaja korisnici koji ostvare pravo na njih, shodno Prijedlogu uredbe, steći ekonomsku prednost koju ne bi stekli u normalnim tržišnim uslovima odnosno putem vlastite efikasnosti poslovanja.

Dalje, Vijeće je u postupku utvrdilo da je treći uslov iz člana 3. stav (1) Zakona ispunjen, s obzirom na to da se pomoć u obliku podsticaja dodjeljuje na selektivnoj osnovi, odnosno na selektivan način, jer se dodjelom podsticaja daje prednost privrednim subjektima koji imaju pretežnu djelatnost iz prerađivačke industrije ili usluga u ugostiteljstvu ili turizmu ili iz oblasti informaciono-komunikacionih tehnologija, budući da je članom 9. Prijedloga uredbe propisano da pravo na podsticaj mogu ostvariti samo privredni subjekti iz navedenih sektora. Naime, da bi ovaj uslov bio ispunjen, potrebno je utvrditi da se dodjelom državne pomoći stavljaju u povoljniji položaj određeni privredni subjekti, određeni sektori privrede ili proizvodnja/trgovina određenih proizvoda. U konkretnom slučaju, Vijeće je utvrdilo da se predmetnim podsticajima sadržanim u Prijedlogu uredbe stavljaju u povoljniji položaj, odnosno favoriziraju samo privredni subjekti koji imaju pretežnu djelatnost iz prerađivačke industrije ili usluga u ugostiteljstvu ili turizmu ili iz oblasti informaciono-komunikacionih tehnologija.

Što se tiče četvrtog uslova iz člana 3. stav (1) Zakona, koji se odnosi na narušavanje i postojanje opasnosti od narušavanja konkurencije na tržištu, stavljanjem u povoljniji položaj određenih privrednih subjekata ili proizvodnje ili trgovine određenih proizvoda ili pružanja određenih usluga u mjeri u kojoj to utiče na ispunjavanje međunarodnih obaveza Bosne i Hercegovine iz ove oblasti, odnosno na trgovinu između Bosne i Hercegovine i EU, Vijeće je u postupku utvrdilo da je on ispunjen, odnosno da se dodjelom podsticaja sadržanih u Prijedlogu uredbe narušava i postoji opasnost od narušavanja konkurencije na tržištu te utiče na trgovinu, budući da se privredni subjekti koji imaju pretežnu djelatnost iz prerađivačke industrije ili usluga u ugostiteljstvu ili turizmu ili iz oblasti informaciono-komunikacionih tehnologija stavljaju u povoljniji položaj u odnosu na konkurente na tržištu.

Navedeni stav Vijeća potvrđuje i tačka 189. Obavještenja Komisije (2016/C 262/01), kojom je propisano da bi javnom pomoći mogla biti narušena konkurencija čak i ako se njom ne pomaže preduzetniku primaocu da se proširi i stekne tržišni udio, nego je dovoljno da mu se državnom pomoći omogućava zadržavanje snažnijeg konkurentskog položaja od onoga koji bi imao da mu pomoć nije pružena.

Također, navedeni stav potvrđuje i tačka 190. Obavještenja Komisije (2016/C 262/01), u kojoj je navedeno da su sudovi EU presudili da "kada pomoć koju država članica dodijeli jača položaj preduzetnika u odnosu na ostale preduzetnike konkurente u trgovini u EU, smatra se da ta pomoć utiče na trgovinu," te tačka 191. istog obavještenja kojom je propisano da se može smatrati da javna pomoć može imati uticaj na trgovinu između država članica čak i ako korisnik nije direktno uključen u prekograničnu trgovinu (naprimjer, zbog subvencije bi subjektima u drugim državama članicama moglo biti teže ući na tržište održavanjem ili povećavanjem lokalne ponude).

Uzimajući u obzir navedeno, Vijeće je utvrdilo da finansijska sredstva u obliku podsticaja koja će se dodijeliti korisnicima koji ostvare pravo na dodjelu sredstava, shodno Prijedlogu uredbe, predstavljaju državnu pomoć jer su ispunjeni svi uslovi iz člana 3. stav (1) Zakona.

Također, Vijeće je u postupku utvrdilo da Prijedlog uredbe predstavlja program (shemu) državne pomoći iz člana 3. stav (4) Zakona, jer predstavlja akt na osnovu kojeg se mogu, bez potrebe za daljnjim provedbenim mjerama, dodjeljivati pojedinačne pomoći korisnicima koji su utvrđeni u aktu na uopćen i apstraktan način.

S obzirom na to da finansijska sredstva u obliku podsticaja sadržana u programu (shemi) državne pomoći - Prijedlogu uredbe - predstavljaju državnu pomoć, a članom 5. stav (1) Zakona propisana je opća zabrana dodjele državne pomoći koja narušava ili prijeti da naruši tržišnu konkurenciju davanjem prednosti određenim privrednim subjektima, proizvodnji ili trgovini određenih proizvoda ili pružanju određenih usluga u mjeri u kojoj to može uticati na ispunjavanje obaveza Bosne i Hercegovine iz međunarodnih sporazuma, dok su članom 6. st. (1) i (2) Zakona i podzakonskim aktima usvojenim na osnovu njega propisana izuzeća od opće zabrane, Vijeće je u postupku utvrđivalo da li u konkretnom slučaju postoji mogućnost primjene izuzeća na osnovu člana 6. st. (1) i (2) Zakona i Uredbe o namjeni, kriterijima i uslovima za dodjelu državne pomoći u Republici Srpskoj.

Budući da se u predmetnoj prijavi navodi da se podsticaji sadržani u Prijedlogu uredbe dodjeljuju u svrhu regionalnog razvoja i da su usklađeni s čl. 8 - 14. Uredbe o namjeni, kriterijima i uslovima za dodjelu državne pomoći u Republici Srpskoj, Vijeće je u postupku utvrđivalo ispunjenost uslova i kriterija propisanih navedenim članovima Uredbe.

Da bi se na državnu pomoć u obliku podsticaja sadržanih u Prijedlogu uredbe kao programu (shemi) državne pomoći moglo primijeniti izuzeće, potrebno je ispuniti uslove iz Uredbe o namjeni, kriterijima i uslovima za dodjelu državne pomoći u Republici Srpskoj koji se odnose na državnu pomoć za promoviranje regionalnog razvoja.

Vijeće je u postupku utvrdilo da je član 5. Prijedloga uredbe usklađen s članovima poglavlja 1.1. Uredbe o namjeni, kriterijima i uslovima za dodjelu državne pomoći u Republici Srpskoj koji se odnose na regionalnu državnu pomoć za početno ulaganje.

U članu 7. Prijedloga uredbe navode se prihvatljivi troškovi za ulaganje u materijalna i nematerijalna sredstva te novo zapošljavanje koji su usklađeni s prihvatljivim troškovima kod regionalne državne pomoći za početna ulaganja iz člana 10. stav (1) i prihvatljivim troškovima za otvaranje novih radnih mjesta iz člana 11. Uredbe o namjeni, kriterijima i uslovima za dodjelu državne pomoći u Republici Srpskoj, kojim je propisano da su prihvatljivi troškovi regionalne državne pomoći za početna ulaganja: troškovi ulaganja u materijalnu i nematerijalnu imovinu, procijenjeni troškovi plaća proizašli iz otvaranja radnih mjesta na osnovu početnog ulaganja, izračunati za period od dvije godine i kombinacijom navedenih troškova.

Također, Vijeće je utvrdilo da su odredbe člana 11. stav (4) tačka 4) podtačke 1. i 2. Prijedloga uredbe usklađene s članom 9. stav (3) i članom 11. stav (3) Uredbe o namjeni, kriterijima i uslovima za dodjelu državne pomoći u Republici Srpskoj.

Naime, predmetnim odredbama Prijedloga uredbe propisano je da je podnosilac zahtjeva za dodjelu podsticaja saglasan da nastavi s obavljanjem djelatnosti za koju se ostvari podsticaj u istoj jedinici lokalne samouprave u periodu od najmanje pet godina za velike privredne subjekte ili najmanje tri godine za srednje i male privredne subjekte, te da se broj radnika dostignut za vrijeme trajanja projekta ne smanjuje u periodu od najmanje pet godina za velike privredne subjekte ili najmanje tri godine za srednje i male privredne subjekte, što je u saglasnosti s članom 9. stav (3) Uredbe o namjeni, kriterijima i uslovima za dodjelu državne pomoći u Republici Srpskoj, kojim je propisano da ekonomska djelatnost u koju se vrši ulaganje obavezno ostaje u području koje prima državnu pomoć tokom najmanje pet godina nakon završetka ulaganja, odnosno najmanje tri godine nakon završetka ulaganja u slučaju malih i srednjih privrednih subjekata i članom 11. stav (3) iste uredbe kojim je propisano da svako radno mjesto otvoreno ulaganjem ostaje popunjeno tokom perioda od najmanje pet godina od dana kada je prvi put popunjeno, odnosno tokom perioda od tri godine u slučaju malih i srednjih privrednih subjekata.

Ukupan iznos podsticaja koji se može odobriti privrednom subjektu definiran odredbom člana 19. stav (1) tačka 2) Prijedloga uredbe ograničava se za materijalna sredstva u visini do 30% iznosa prihvaćenih ulaganja, a najviše do 5.000.000 KM, dok je za nematerijalna sredstva ograničen do 30% iznosa prihvaćenih ulaganja, a najviše do 100.000 KM, te je Vijeće utvrdilo da je on u potpunosti usklađen s maksimalnim iznosima regionalne pomoći za početno ulaganje utvrđenim u članu 12. stav (3) Uredbe o namjeni, kriterijima i uslovima za dodjelu državne pomoći u Republici Srpskoj.

Također, odredba člana 19. stav (1) tačka 1) Prijedloga uredbe kojom se ograničava da se ukupan iznos podsticaja koji se može odobriti privrednom subjektu za novo zapošljavanje u visini uplaćenih poreza i doprinosa po novozaposlenom radniku u toku perioda realizacije projekta, a koji se računa najduže za period do dvije godine, počev od dana zasnivanja radnog odnosa, u potpunosti je usklađena s članom 11. Uredbe o namjeni, kriterijima i uslovima za dodjelu državne pomoći u Republici Srpskoj. Naime, navedenim članom 11. propisano je da se prihvatljivi troškovi za otvaranje novih radnih mjesta računaju u odnosu na procijenjene troškove plaća proizašle iz otvaranja novih radnih mjesta koje je potrebno isplatiti u periodu do dvije godine, dok je članom 19. stav (1) tačka 1) Prijedloga uredbe propisano da se iznos podsticaja ograničava u visini uplaćenih poreza i doprinosa po novozaposlenom radniku u toku perioda realizacije projekta, a koji se računa najduže za period do dvije godine, počev od dana zasnivanja radnog odnosa.

Uzimajući u obzir navedeno, Vijeće je u postupku utvrdilo da je ukupan iznos podsticaja koji se može odobriti shodno članu 19. stav (1) tačka 1) Prijedloga uredbe u visini uplaćenih poreza i doprinosa po novozaposlenom radniku usklađen s članom 11. Uredbe o namjeni, kriterijima i uslovima za dodjelu državne pomoći u Republici Srpskoj, budući da su troškovi poreza i doprinosa u Republici Srpskoj niži od troškova plaća novozaposlenih radnika, s obzirom na to da su propisani u iznosu od 39,25% na iznos bruto plaće.

Odredba člana 19. stav (2) Prijedloga uredbe, kojom je propisano da se, u slučaju da projekat za predmet ima novo zapošljavanje s investicijama u materijalna i nematerijalna sredstva, iznos podsticaja utvrđuje kombinacijom načina iz člana 19. stav (1) Prijedloga uredbe, usklađena je s članom 10. stav (3) Uredbe o namjeni, kriterijima i uslovima za dodjelu državne pomoći u Republici Srpskoj.

Također, članom 19. stav (3) Prijedloga uredbe definirano je da se ukupan iznos podsticaja koji se odobravaju određuje u apsolutnom iznosu, pri čemu taj iznos ne može preći gornju granicu do koje je dozvoljeno dodijeliti ukupan iznos državne pomoći u skladu s propisima kojima se uređuju pravila za dodjelu državne pomoći.

Slijedom navedenog, Vijeće je u postupku ex ante (prethodne) kontrole utvrdilo da su finansijska sredstva, sadržana u programu (shemi) državne pomoći - Prijedlogu uredbe - koja će biti dodijeljena u obliku podsticaja privrednim subjektima koji imaju pretežnu djelatnost iz prerađivačke industrije ili usluga u ugostiteljstvu ili turizmu ili iz oblasti informaciono-komunikacionih tehnologija, usklađena sa Zakonom, jer su u skladu s odredbama poglavlja 1.1. Uredbe o namjeni, kriterijima i uslovima za dodjelu državne pomoći u Republici Srpskoj, koje se odnosi na regionalnu državnu pomoć za početno ulaganje.

U skladu s navedenim, Vijeće je odlučilo kao u tački 1. dispozitiva ovog rješenja.

Uputstvo o pravnom lijeku:


Ovo rješenje je konačno u upravnom postupku i protiv njega nije dozvoljena žalba.

Nezadovoljna strana može pokrenuti upravni spor pred Sudom Bosne i Hercegovine u roku od 30 dana od dana prijema ovog rješenja.

Broj UP/I 03-26-1-74-2/25
23. oktobra 2025. godine
Istočno Sarajevo


Predsjedavajući
Vijeća za državnu pomoć BiH
Dejan Mutić, s. r.

Pretplatnici imaju dodatne pogodnosti. Ukoliko ste već pretplatnik, prijavite se! Ukoliko niste pretplatnik, registrirajte se!